اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مشکل کمبود دارو در خوزستان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر حسین برزگر  با اعلام این خبر، اظهار کرد: این معاونت با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت و لزوم تدارک دارو در تمام بخش های بیمارستانی به صورت شبانه روزی در خصوص رفع کمبودها و تدارک مناسب دارو برای کلیه مراکز درمانی تلاش می کند.

وی به داروهای بیماران خاص شامل تالاسمی، ام اس، هموفیلی و پیوند کلیه اشاره کرد و افزود: حدود پنج سال است که اطلاعات دارویی در سامانه نظارت توزیع دارو در خوزستان به عنوان تنها سامانه در کشور وارد می شود و بر اساس برنامه داروی این بیماران تهیه می شود.

برزگر ادامه داد: در زمان کمبود دارو از طریق خرید نقدی دانشگاه و ذخیره سازی دارویی، داروی مورد نیاز بیماران تامین شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گاهی مصرف دارو به دلیل اضافه شدن بیماران خارج از خوزستان به مجموعه بیماران افزایش یافته خاطرنشان کرد: با توجه به ذخیره سازی دارویی هیچ مشکلی در زمینه تامین داروهای بیماران خارج از استان به وجود نیامد.

برزگر همچنین به تامین آنتی دوت(پادزهر دارویی) در درمان مسمومیت های دارویی و سموم آرگانو فسفره کشاورزی اشاره کرد و گفت: این پادزهر دارویی توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه تدارک و در اختیار مراکز درمانی مسمومیت های خوزستان قرار گرفت.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
comment
0
0
comment با سلام دو ماه است داروی سل سپت که مخصوص پیوندی هاست کمیاب شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار