اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور
مرمضی حداقل انتظار مردم خوزستان را احیای تالاب ها و بازگشت شرایط گذشته دانست و افزود:این تالاب ها هم میراث فرهنگی و هم میراث طبیعی و زیست محیطی منطقه است و اقتصاد و معیشت مردم نیز به آن وابسته است.
 رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و مشاور استاندار خوزستان در امور محیط زیست و شیلات، تجدیدنظر وزارت نیرو در سیاست سدسازی و مدیریت منابع آب را خواستار شد.

 جاسم مرمضی  در نشست مشترک با وزیر نیرو، استاندار و مدیران صنعت آب و برق خوزستان در مهمانسرای استانداری، تصریح کرد:در نتیجه سدسازی بی رویه در این استان، معیشت بخش زیادی از مردم از بین رفته و سلامتی آنها نیز با تشدید ریزگردها در معرض آسیب است که همه این مسایل ناشی از کمبود آب است.

وی با بیان تغییر رویه برخی مناطق دنیا با توجه به اثرات سوء سدسازی تصریح کرد:در خوزستان نیز کاهش شدید ذخایر ماهیان مهاجر مانند 'صبور' و 'بنی' که اقتصاد بسیاری از مردم به آنها وابسته بود، نابودی ذخایر ژنتیکی آبزیان، خشک شدن تالاب های هورالعظیم و شادگان در اثر سدسازی اتفاق افتاده است.

رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، حداقل انتظار مردم خوزستان را احیای تالاب ها و بازگشت شرایط گذشته دانست و افزود:این تالاب ها هم میراث فرهنگی و هم میراث طبیعی و زیست محیطی منطقه است و اقتصاد و معیشت مردم نیز به آن وابسته است.

به گفته وی، پیش از ساخته شدن سدها، این استان دارای محیط زیست، شیلات، کشاورزی و دامپروری، صنایع دستی و اقتصاد شکوفا بود و چیزی به نام معضل ریزگردها هم وجود نداشت.

مرمضی با بیان اینکه خسارت سدسازی بیش از اثرات آنها بر طرح های جدید و تولید نیرو است، تصریح کرد: اجرای طرح های انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های خوزستان نیز مزید برعلت شده است.

رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور با بیان اینکه برخی سیاست های نادرست، باعث در خطر قرار گرفتن رودخانه های کارون و کرخه شده است، افزود: کارون به یک زهکش و فاضلاب تبدیل شده است.

مشاور استاندار خوزستان همچنین پساب های نیشکر و کشاورزی در منطقه را یک چالش و مصیبت توصیف کرد که با اتخاذ تدابیر و استفاده از تکنولوژی می توان به فرصت تبدیل کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار