شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
  عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: گزارشی که کمیسیون ویژه پس از بررسی متن برجام به مجلس ارائه می‌دهد الزامی برای موافقت نمایندگان ایجاد نمی‌کند.
به گزارش سایت خبری تحلیلی 9 صبح به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، "احمد بخشایش" در ارزیابی روند بررسی برجام در کمیسیون ویژه مجلس گفت: نظر کلی نمایندگان مجلس درباره کلیات برجام مثبت است اگر چه یک سری مباحث و ضعف‌هایی در متن این توافق‌نامه وجود دارد که باید برطرف شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه تیم فعلی مذاکره‌کننده هسته‌ای تا همین حد که توانسته برجام را به نتیجه برساند نکته‌ای مثبت است، اظهار داشت: در پاسخ به مخالفان برجام باید گفت که در هر توافق و معاهده‌ای  یک سری محدودیت‌ها را ما می‌پذیریم و در مقابل محدودیت‌هایی را به طرف مقابل تحمیل می‌کنیم.
 
وی درباره نحوه ارائه نتیجه‌ بررسی متن برجام در کمیسیون ویژه به مجلس تصریح کرد: باتوجه به اینکه دولت برجام را به صورت لایحه به مجلس ارائه نمی‌کند، کمیسیون ویژه می‌تواند این متن را به صورت  " فکت شیت"  به مجلس ارائه دهد.

بخشایش در این‌ باره افزود: نقاط ضعف برجام برای بررسی بیشتر باید در صحن علنی مجلس مطرح شود تا دولت آنها را اصلاح کند. 

** گزارش کمیسیون ویژه برجام، الزامی برای موافقت نمایندگان ایجاد نمی‌کند

 نماینده اردستان با بیان اینکه گزارشی که کمیسیون ویژه پس از بررسی متن برجام به مجلس ارائه می‌دهد الزامی برای موافقت نمایندگان ایجاد نمی‌کند، گفت: هر نماینده‌ای نظر خود را دارد و می‌تواند با گزارش کمیسیون ویژه مخالفت کند چرا که هر مطلبی که اعضای کمیسیون در رابطه با متن برجام بگویند، پذیرفتنی نیست.
 
وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مجلس نباید از بررسی برجام کنار گذاشته شود، اظهار داشت: هر گاه مجلس را از تصمیم‌گیری در امور کشور کنار گذاشته‌اند، استبداد شکل گرفته است.
 
بخشایش خاطر نشان کرد: بررسی هر معاهده‌ای حق مسلم مجلس است چارکه 290 نماینده مجلس شورای اسلامی قطعا مطابق با مصالح ملی تصمیم‌گیری می‌کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار