شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
معاون شهردار اهواز با انتقاد از اينكه آثار چاپي در خصوص مسائل حقوق شهروندي و آموزش شهروندي وجود ندارد گفت: سالانه 150 ميليون كتاب چاپ و توليد مي شود ولي متاسفانه در خصوص مسائل شهروندي كتابي نداشته ايم.
جلسه ستاد استقبال از مهر با حضور معاونين شهردار و روساي نواحي چهارگانه آموزش و پرورش و نمايندگان مراكز بهداشت  و... در شهرداري برگزار شد.

به گزارش سايت شهرداري اهواز، صبح امروز 23 شهريور ماه دومين جلسه ستاد استقبال از مهر با حضور آهن جان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري، دارابي معاون مالي و اداري،بشيري قائم مقام شهرداري،نمايندگان معاونتها و سازمانها و مناطق شهرداري،معاونين فرهنگي مناطق، روساي نواحي چهارگانه آموزش و پرورش ، رئیس اتحادیه دانش آموزی استان خوزستان ،نمايندگان مراكز بهداشت و... برگزار گرديد.

در اين جلسه كه شرح وظايف هر يك كميته ها از سوي دبير ستاد مطرح گرديد ، آهن جان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداری گفت: هدف از برگزاري اين جلسه برنامه ريزي براي استقبال از ماه مهر است. با توجه به اينكه فرزندان خودمان هم ابتداي ماه مهر راهي مدارس مي شوند شهرداري اهواز در راستاي خدمات رساني به شهروندان ستادي تشكيل داده است كه خدمات ارزنده اي به شهروندان ارائه نمايد.

وي افزود: شرح وظايف هر سازمان، منطقه و معاونت در اين ستاد مشخص شده است و با توجه به اينكه شهرداري اهواز ارتباط نزديكي با آموزش و پرورش دارد طرح شهردار خانواده و مدرسه را طبق روال گذشته اجرا خواهد نمود و به علاوه امسال طرح شهرياران جوان را در دبيرستانها برگزار خواهيم کرد. انشاا... بتوانيم در سال تحصيلي جديد خدمات ارزنده اي داشته باشيم.

معاون شهردار اهواز با انتقاد از اينكه آثار چاپي در خصوص مسائل حقوق شهروندي و آموزش شهروندي وجود ندارد گفت: سالانه 150 ميليون كتاب چاپ و توليد مي شود ولي متاسفانه در خصوص مسائل شهروندي كتابي نداشته ايم.

وي در ادامه گفت: حسب دستور شهردار اقدامات خدماتي را انجام خواهيم داد و تقاضا داريم كه آموزش و پرورش در زمينه طرح هاي شهردار خانواده، شهردار مدرسه و شهرياران جوان(دبيرستان ها) به ما كمك كند كه انشاا... بتوانيم در اين راستا هدف گذاري خوبي انجام دهيم و در ميهن عزيز بخصوص خوزستان و كلان شهر اهواز خدمات ارزنده اي داشته باشيم.

در ادامه اين جلسه دارابي معاون مالي و اداري شهرداري ضمن بيان اينكه بهترين خاطرات ما از دوران مدارس است گفت: اكنون در جايگاهي هستيم كه بتوانيم هر چند سبك، باري را از دوش آموزش و پرورش برداريم. آموزش و پرورش با خلاءهاي مالي بسيار بالايي كه دارد اگر كمك دريافت نكند نمي تواند دانش آموزان را آنطور كه بايد تربيت كند.

وي افزود: در راستاي استقبال از ماه مهر جلسات متعددي با حضور شهردار و معاون فرهنگي شهرداری برگزار شده و تمهيدات خوبي اتخاذ شده است. در زمينه مباحث بودجه اي نيز بحث و صحبت شد اگر مي بينيد كه نمي توان انتظارات را برآورده كرد مشكلات مالي و بودجه اي وجود دارد و اگر قصوري هست به خاطر بضاعت كم ماست ولي هر آنچه از دستمان بربيايد كم نمي گذاريم.

همچنين در اين جلسه روساي نواحي آموزش و پرورش نيز از مشكلات عديده مدارس بخصوص در مناطق حاشيه اي و كمتر برخوردار شهر اهواز سخن گفتند. در همين راستا موسوي دبير نواحي چهارگانه آموزش و پرورش و رئيس آموزش و پرورش ناحيه 2 ضمن تقدير از شهردار و آقاي آهن جان كه چنين جلسه اي را پيرامون بازگشايي مدارس و پروژه استقبال از مهر برگزار نمودند گفت: در ارتباط با پروژه مهر اقداماتمان از خرداد شروع شده است و امروز روزهاي پاياني است درهمین رابطه پيشنهاد ميشود مكاتبه صورت گيرد و شهرداري در هر منطقه كارهايي كه حد توانش هست را اعلام نمايد تا ما برنامه ريزي براي مدارس انجام دهيم و كارهايي كه قرار است انجام گیرد قبل از زنگ آغازين ماه مهر انجام شود و جلساتي بين روساي 4 ناحيه و شهرداري اهواز براي برنامه ريزي هاي قبل از نزديك شدن ماه مهر صورت پذیرد.

وي در ادامه گفت : آموزش و پرورش بهترين جامعه هدف براي آموزشهاي شهروندي و اجتماعي است و بايد از اين امكان به خوبي استفاده شود.

در ادامه اين جلسه آقاي مسرور از سازمان دانش آموزي خوزستان نيز گفت : خوشبختانه در ارتباط با شهرداري سال گذشته پروژه هاي مشتركي را داشته ايم و اقدامات خوبي را شهرداري اهواز پيگيري كرده است ما هم در حد بضاعت و امکاناتمان تلاش كرديم تا بتوانند اهداف خود را كه آموزش شهروندي است به انجام برسانند و انشاا... امسال همكاري ما شكل گسترده تري پيدا كند.

وي ادامه داد: بخشي از كاستي ها ، محدوديت هايي است كه دستگا هها با آن روبرو هستند. اكنون 99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق فرهنگيان مي شود و تنها 1 درصد صرف بهينه سازي محيط آموزش و پرورش و ساير خدمات مورد نياز مي شود. ما بدون حمايت شهرداري نمي توانيم كاري كنيم و نيازمند همكاري جدي هستيم. اميدواريم مجموعه همكاري هاي متقابل شهرداري و آموزش و پرورش بتواند روزهاي بهتري را براي آموزش و پرورش فراهم كند. ما سال گذشته در پروژه شهرداران مدارس نقش تنگاتنگي با معاونت فرهنگي شهرداري داشتيم و امسال بنا داريم اين همكاري ها را نهادينه تر و جدي تر دنبال كنيم و انشاا... تا پايان سال تحصيلي به هدفي كه داريم رسيده باشيم.

همچنين در اين جلسه نماينده اي از طرف مركز بهداشت نيز مطالبي در خصوص مشاوره هاي بهداشتي و نظارت بر بوفه هاي مدارس و فضاي اطراف محيط هاي آموزشي و ... عنوان نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار