شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
مقتدایی مطرح کرد:
ما موفقیت‌های نظامی بی‌شماری داریم که اکنون دنیا مات و مبهوت آن است ولی بخشی از موفقیت‌ها نیز هستند که نباید به فراموشی سپرده شوند و آن موفقیت‌های غیرنظامی است
استاندار خوزستان با اشاره به نقش مردم در مقاومت و پیروزی در دفاع مقدس گفت: عامل موفقیت ما در جنگ تحمیلی، در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن غیرتی است که ملت ایران در جنگ از خود نشان داد.
 
 عبدالحسن مقتدایی در آیین تجلیل از مسئولان ستادهای پشتیبانی جنگ در دستگاه‌های اجرایی خوزستان که امروز (چهارم مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت استان از سال گذشته اقداماتی را که ارتباط مستقیم با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس دارد، محور کار خود قرار داد؛ در این فعالیت‌ها بر ارزش‌های قدیمی انقلاب و دوران دفاع مقدس که ریشه در اسلام دارد، تاکید شده است اما این قدیمی بودن بیانگر این نیست که کاربرد و تاثیر این ارزش‌ها کم شده است.
 
وی ادامه داد: این ارزش‌ها باید با زبان و ادبیات جدید به نسل جدید منتقل شود. معمولا کارهای تکراری حتی اگر زیباترین داستان، زیباترین رمان یا زیباترین فیلم‌ها باشد؛ پس از چند بار مطالعه و تماشا، تاثیر جدیدی ندارد اما به عنوان یادآوری خوب است. کارها در سبک و سیاق جدید برای استفاده از ارزش‌های ماندگار قدیمی، خود یک هنر است.
 
استاندار خوزستان گفت: هفته دفاع مقدس بهانه‌ای برای ایجاد نوآوری در کارها و برنامه‌ها بود؛ به این منظور سال گذشته از فرمانداران، شهرداران و بخشداران در دوران دفاع مقدس برای شرکت در مراسم یادبود و تجلیل دعوت شد و امسال نیز مسئولان ستادهای پشتیبانی جنگ در دستگاه‌های اجرایی مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
وی افزود: مزیت این اقدامات در این است که ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز در درون مجموعه خود اقدام به برگزاری یادواره‌ها و مراسم تقدیر از عزیزانی کنند که در جبهه‌‌های جنگ حضوری فعال داشته‌اند. باید برای تجلیل از همه این افراد که یا در خط مقدم یا در پشتیبانی جبهه‌های جنگ حاضر بوده‌اند، مشارکت کنند چرا که عنوان "از قلم افتاده" برای این افراد ارزشمند، زیبا نیست بلکه ناپسند است.
 
مقتدایی اظهار کرد: اکنون در نسل جدید سوالی ایجاد می‌شود که با همه این مجموعه‌های مهندسی و پیشرفت تکنولوژی در همه ابعاد، جایگاه غیرت، رشادت و شهادت‌طلبی کجاست؟ زیرا در این ابزار تکنولوژی چیزی پیدا نیست. اقداماتی که محور کار مدیریت استان در این زمینه قرار گرفته می‌تواند پاسخگوی این سوالات باشد.
 
وی گفت: کار دیگری که در خوزستان در پیش است، برگزاری همایش علمی تحت عنوان "دستاوردهای مدیریتی غیرنظامی" است. ما موفقیت‌های نظامی بی‌شماری داریم که اکنون دنیا مات و مبهوت آن است ولی بخشی از موفقیت‌ها نیز هستند که نباید به فراموشی سپرده شوند و آن موفقیت‌های غیرنظامی است. بنابراین افراد صاحب تجربه و اهل قلم برای شرکت در این همایش جهت ارسال مقالات و آثار خود اقدام کنند.
 
استاندار خوزستان عنوان کرد: سرباز، رزمنده و جنگجو در هر سیستم حکومتی که در شرایط دفاع یا حمله قرار بگیرد، زمانی در کار خود موفق خواهد شد که که عقبه محکمی داشته باشد و برای موفقیت یک سرباز که نماینده یک حکومت است، باید عقبه‌ای با یک برنامه‌ریزی مناسب داشت.
 
مقتدایی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی از سوی عراق علیه ایران افزود: همه اینها در حکومت صدام وجود داشت و همه محاسبات صورت گرفته بود و ارتش او به عنوان ارتشی قلدر و تا دندان مسلح در صحنه حاضر شد. ارتش بعث عراق آغازگر حمله بوده و کسی که می‌خواهد حمله کند می‌داند که چه باید بکند اما کسی که در حالت دفاعی است، نمی‌داند مهاجم از کدام زاویه او را مورد هجوم قرار می‌دهد. در چنین شرایطی، عامل موفقیت ما در جنگ تحمیلی، در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن غیرتی است که ملت ایران در جنگ از خود نشان داد.
 
وی گفت: یکی از ارکان اساسی حفظ هر حکومت، داشتن یک ارتش و نیروی نظامی قوی است و آنان که می‌خواستند به حکومت ما ضربه بزنند در محاسبات خود اشتباه کردند. یکی از پایه‌های اساسی حکومت ما غیرت، حمیت و اعتقادات مردم به عنوان اعتقادات دینی و مذهبی و وطن‌پرستی است که زمینه‌ساز موفقیت‌های دیگر برای ایران اسلامی شد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در پایان این همایش از 49 مسئول ستادهای پشتیبانی جنگ دستگاه‌های اجرایی خوزستان در دوران دفاع مقدس تجلیل شد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رضا جوادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
comment
0
0
comment شهرداري نياز به جوانگرايي در سيستم مديريت دارد كه جناب آقاي موسوي شهردار اهواز آنرا لازمه كار خود قرار داده و در كنار خودش از مديران جوان استفاده ميكند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار