شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
شهردار دزفول:
کرمی نژاد گفت: بدون شک اگر خیابانها مملو از خودروهای پلاک اروند در راستای خدمت رسانی به مردم شوند، مردم لذت خواهند برد و باید از استاندار بدلیل پشتیبانی و پیگیری نمودن برای این موضوع قدردانی کرد ولی نیاز داریم که عامه مردم از این خدمات بهره مند شوند.
مهندس محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان گفت: متاسفانه بیش از 7 سال است که به اغلب شهرداری ها استان خوزستان سهمیه ای در زمینه تاکسی و اتوبوس نداده اند و این موضوع باعث شده که اکنون با تاکسی و اتوبوس های فرسوده و یا بهتر بگویم قراضه روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: از این رو بخشی از صاحبان خودروها به خصوص در اتوبوس سعی کردند خودروهای گازسوز وارد کنند، اما در فصل گرما کشش نداشت و به قوطی حرارتی تبدیل می شد و مردم در اتوبوس ها به ستوه درآمده بودند و در هفته گذشته 6 اتوبوس از 29 مورد اتوبوسی که در اختیار شهرداری است خراب شده اند و برای تعمیر آنها نیاز به 50 میلیون تومان اعتبار است و شهرداری هم توانایی مالی آن چنانی برای رفع این مشکلات ندارد، به نحوی که حتی ما در آتش نشانی نتوانسته ایم یک خودکار خریداری کنیم.

کرمی نژاد بیان داشت: بدون شک منطقه آزاد اروند می تواند بسیاری از نیازهای ما را در ارائه خدمات برطرف کند، مثلا با توجه به اینکه ساخت و سازها به سمت ارتفاع رفته اند هر ان احتمال دارد آتش سوزی در آپارتمان ها رخ دهد و به همین دلیل اعلام نیاز یک پله 50 متری کردیم که با قیمت 4 میلیاردی روبه رو بوده ایم، اما اگر این وسیله از طریق منطقه آزاد اروند وارد شود بسیار مناسب تر است و قطعا در زمینه اتوبوس، تاکسی ، آتش نشانی و ... می تواند کمک فراوانی را به شهرداری ها با توجه به مشکلات مالی فراوانی که دارند نماید.

شهردار دزفول تصریح کرد: به نظر من می توان با هماهنگی های لازم که بین منطقه آزاد اروند و سازمان همیاری شهرداری ها بوجود آورد بخشی از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی را برطرف کرد و قطعا با اقساطی کردن بدهی شهرداری ها شاهد نوسازی ناوگان می بودیم، اما متاسفانه اکنون سازمان همیاری شهرداری ها به جای سرمایه گذاری در پل و جاده و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و رفع مشکلات شهرداری ها در حال سرمایه گذاری جهت پرورش ماهی اوزون برون است، از طرفی بانک ها و سرمایه گذاران هم از این موضوع استقبال نکرده اند و چنین امتیاز مناسبی که به استان امده است و می تواند برکات خوبی برای تاکسیرانی، اتوبوسرانی، آتش نشانی و آمبولانس ها داشته باشد از دست می رود.

کرمی نژاد گفت: بدون شک اگر خیابانها مملو از خودروهای پلاک اروند در راستای خدمت رسانی به مردم شوند، مردم لذت خواهند برد و باید از استاندار بدلیل پشتیبانی و پیگیری نمودن برای این موضوع قدردانی کرد ولی نیاز داریم که عامه مردم از این خدمات بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: شهرداری ها هر چقدر هم که بدهی داشته باشند و مشکلات گریبان آنها را گرفته باشد، اما اولویت اول آنها خدمت رسانی به مردم است و طبیعتا ارائه خدمات همراه با درامدزایی است و می توان از درامدزایی شهرداری برای ارائه خدمات به مردم هزینه خرید خودروها را پرداخت کنیم و حتی سود هم بدهیم، اما به یک مرتبه و نقدا توان خرید چنین خودروهایی واقعا سخت و دشوار است.

شهردار دزفول گفت: در شهر دزفول 1160 تاکسی داریم که 30 درصد باید سریعا تعویض شوند و اگر شرایط مالی رانندگان تاکسی اجازه می داد حتی نیاز داشتیم که هر 1160 مورد را تعویض کنیم و اگر می شد 1160 خودرو اروندی را با نیت تاکسی و ارائه خدمات به مردم وارد شهر می کردیم هم به لحاظ نوسازی و ارائه خدمت به مردم شهری نمونه بودیم وهم اینکه می توانستیم در زمینه گردشگری و جذب توریست بسیار موفق عمل کنیم، همچنین اینکه من فکر می کنم اگر چنین خودرویی در سطح شهرها مشغول ارائه خدمات عمومی باشد، شهروندان کمتر از خودروهای شخصی خود به صورت تک سرنشین استفاده می کنند و بخش عظیمی از مشکلات ترافیک و آلایندگی ها مرتفع می شود.

کرمی نژاد بیان داشت: در حال حاضر برای خرید هر اتوبوس شهرداری می بایست مبلغ 590 میلیون تومان پول داشته باشد، اما این اتوبوس می تواند با قیمتی معادل 200 میلیون تومان از منطقه آزاد اروند وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولین و سایر سرمایه گذاران برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی روی به چنین مهمی بیاورند و مشکلات عمده ایی که در زمینه تامین اعتبار، خودروهای فرسوده و ناوگانی که مورد رضایت شهروندان نیست را بطرف نمائیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار