شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد:
ییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: اگر به روند رو به رشد دیابت نگاه کنیم باید از همین امروز شروع کنیم زیرا تا سال ۲۰۱۴ تعداد افراد دیابتی در جهان ۴۰۰ میلیون بوده است که این رقم تا سال ۲۰۳۷ به ۵۹۲ میلیون نفر می‌رسد.

شوشان: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۵۰ درصد موارد دیابت نوع دوم قابل پیشگیری است و ۴۸ درصد مرگ‌های ناشی از دیابت در سن ۴۸ سالگی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شوشان شکرالله سلمان‌زاده ظهر امروز در نشست خبری هفته ملی و روز جهانی دیابت در دفتر معاونت بهداشت خوزستان اظهار کرد: هم اکنون هر ۶ تا ۷ ثانیه یک نفر در دنیا بر اثر دیابت می‌میرد و متاسفانه دیابت تاثیر بدی دارد و کسانی که دیابتی هستند بیشتر از غیر دیابتی‌ها به سل مبتلا می‌شوند.

 هدف ما متوقف کردن دیابت است در حالی که سرعت رسد آن آنقدر زیاد است که دیابت را به اپیدمی در تاریخ تبدیل کرده است. وی افزود: برخی افراد از بیماری‌های خود اطلاعی ندارند و همین افراد پس از ورود به دیابت از ابتلای خود به دیابت مطلع می‌شوند در حالی که در صورت تشخیص قابل پیشگیری است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: اگر به روند رو به رشد دیابت نگاه کنیم باید از همین امروز شروع کنیم زیرا تا سال ۲۰۱۴ تعداد افراد دیابتی در جهان ۴۰۰ میلیون بوده است که این رقم تا سال ۲۰۳۷ به ۵۹۲ میلیون نفر می‌رسد.

سلمان‌زاده اضافه کرد: در ایران مطالعات مختلف نشان داده که رقمی در حدود ۵ میلیون نفر به دیابت نوع دوم مبتلا هستند و بنا بر مطالعات سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان دیابت در ایران بیش از ۶ میلیون نفر است که شاید بیشتر از این هم بشود.

وی عنوان کرد: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: ۵۰ درصد موارد دیابت نوع دوم قابل پیشگیری است و ۴۸ درصد مرگ‌های ناشی از دیابت در سن ۴۸ سالگی رخ می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: دیابت نوع دوم به ویژه در همه کشور‌های جهان به لحاظ تعداد موارد در حال رشد است به طوری که در ۸۰ درصد موارد دیابت نوع در کشورهای کمتر توسعه یافته و توسعه یافته رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سواد سلامت یکی از برنامه‌های مهم مرکز بهداشت اهواز است گفت: تغییر در شیوه زندگی نقش مهمی در پیشگیری از بروز دیابت نوع دوم دارد و می‌تواند بروز دیابت را ۱۱ سال به تاخیر اندازد.

سلمان‌زاده ادامه داد: کم تحرکی و مصرف غذای پر کالری از آفت‌های زندگی مدرن است و در کل کشور میزان بروز دیابت ۸. ۵ درصد و در خوزستان هم همین قدر است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماریابی در تمام مناطق روستایی خوزستان انجام داده می‌شود، اما در شهر تاکنون بیماریابی در خصوص دیابت انجام داده نشده و قرار است در طرح نوین تحول سلامت بیماریابی به صورت فعال صورت گیرد.

وی افزود: آموزش مردم و خود مراقبتی مورد تاکید ما است و آموزش‌های سلامت باید از دوران کودکی شروع شود.

مهدی ربیع

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار