اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
مقتدایی:
استاندار خوزستان گفت: آموزش و پرورش خوزستان در ارزیابی بر مبنای شاخص های استانی موفق بوده و دارای رتبه خوبی است.
استاندار خوزستان گفت: آموزش و پرورش خوزستان در ارزیابی بر مبنای شاخص های استانی موفق بوده و دارای رتبه خوبی است. 

عبدالحسن مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار شوشان اظهار کرد: در سطح ملی ملاک ارزیابی و رتبه بندی شاخصه هایی مانند میزان قبولی دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم، میانگین معدل دیپلم، رتبه های کسب شده در المپیادها، میزان ورودی به دانشگاه و رتبه های برتر کسب شده در کنکور است.

وی با تحلیل وضعیت کمی و کیفی آموزش و پرورش استان بیان کرد: با عواملی مانند ساختمان اداری، آموزش معلمان و آموزش اولیا مواجه هستیم که در برخی مواردبه آموزش های ویژه نیازمند هستیم. 

مقتدایی تصریح کرد: به طور مثال در استان خوزستان رفته رفته مدارس دو زبانه جای خود را پیدا نموده، حس تعهد در اولیا ایجاد و آموزش های لازم در خصوص آسیب های اجتماعی به دانش آموزان و خانواده ها ارائه شده است. 

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی مستمر برای معلمان عنوان کرد: بر این مساله تاکید داشته و همواره با برگزاری دوره های ضمن خدمت در راستای ارتقای سطح کیفی دانش و تخصص معلمان کوشیده ایم، همچنین در مباحثی مانند احداث مدرسه و بهینه سازی مدارس عشایری نیز ورود موفقی داشته ایم. 

رییس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته تاکنون با توجه به کاستی های آموزشی، کمبود تسهیلات و امکانات مالی گفت: آموزش و پرورش خوزستان در ارزیابی بر مبنای شاخص های استانی موفق بوده و دارای رتبه خوبی است، برگزاری مداوم جلسات و اجرای مصوبات از مهم ترین رموز این موفقیت به شمار می رود، البته باید به وضعیت معیشتی کادر آموزشی نیز توجه ویژه ای داشت. 

مقتدایی ادامه داد: شاید بتوان گفت ایده پردازی و خروج از چرخه تکرار اتفاق خوبی در حوزه آموزش و پرورش بوده است، خوزستان در برگزاری المپیادهای ورزشی و توجه به سلامت روانی دانش آموزان، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت شناسایی تهدیدی به نام مواد مخدر و سایر تهدیدها ،در مقایسه با سایر استان ها رتبه بالایی دارد. 

وی با تصریح بر اینکه به جایگاه واقعی رسیدن خوزستان در رتبه بندی ملی مستلزم گذشت زمان و منسجم نمودن فعالیت های صورت گرفته است خاطرنشان کرد: به آینده آموزش و پرورش استان خوزستان خوشبین هستم و پیش بینی می کنم تا 3 سال آینده به جایگاه واقعی خود در سطح ملی برسیم، چرا که با توجه به جمیع گفته ها در ایجاد زیر ساخت های آموزشی قوی و منسجم مانند کشف استعدادها ،استعداد پروری و پایه گذاری اصولی آموزشی موفق بوده ایم، چنانچه به جایگاه واقعی خود نرسیم بدون شک در اجرا دچار مشکل هستیم و اثبات می کنیم مجموعه متحد و یکدستی در راستای نیل به اهداف بلند مدت در استان وجود ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار