اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
علی عماد در بازدید از کتابفروشی های اهواز:
عماد: همه ما در منازل تعداد انبوهی کتاب داریم. نهاد کتابخانه های عمومی و مراکز فرهنگی می بایست فضاهایی را ایجاد نمایند تا علاقمندان به تبادل کتاب بتوانند از کتاب های شخصی خودشان برای استفاده از این کتاب ها به طور مقطعی به این مراکز مراجعه و تبادل اطلاعات کنند.
بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و به منظور کسترش و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تقدیر از فعالان این عرصه ، مهندس علی عماد معاون سابق استاندار خوزستان و عضو سابق انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان به همراه مهندس عبدالرحیم فضلیت پور مدیرکل اسبق کتابخانه های عمومی استان خوزستان و جمعی از دوستداران کتاب از برخی از کتابفروشی های اهواز بازدید به عمل آوردند. 

در این بازدید کتابفروشان به بیان برخی از مشکلات و دغدغه های خود پرداختند. مهندس علی عماد نیز در این بازدید ضمن آرزوی موفقیت برای فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گفت: ما از سالیان دور کشوری با قدمت فرهنگی بالا بوده و نویسندگان و شاعران درخشانی داشته است ولی متأسفانه سرانه مطالعه و کتابخوانی، زیبنده مردم ما نیست. همین که آمار دقیق از میزان مطالعه مردم موجود نیست، خود نشانی از مهجوریت کتاب و کتاب خوانی در جامعه ما می‌باشد. در ریشه‌یابی این معضل باید از کودکی شروع کنیم. اولین نهادی که درآن، کودک با کتاب و کتابخوانی، انس می‌گیرد، خانواده است. پدر و مادر، بهترین معلم کودک هستند که باید شوق مطالعه را در او تقویت کنند. همچنین در منازل باید محلی اختصاصی برای کتابخانه در نظر گرفته شود.

عماد به ارائه پیشنهادات خود در این زمینه پرداخت و گفت: درست است که فرهنگ نذر در جامعه دینی ما یک سنت پسندیده و رایج است و مردم خودجوش در این امر خیر شرکت می کنندپیشنهاد ما به مردم این است که بخش اعظمی از هزینه هایی که صرف پخت و پز کتاب و سایر امور می کنند در بحث نذر کتاب بکاربگیرند تا بتوانیم در سطح روستاها و مناطق محروم کتابخانه هایی برای استفاده عموم به کتاب های روز تجهیز کنیم.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: همه ما در منازل تعداد انبوهی کتاب داریم. نهاد کتابخانه های عمومی و مراکز فرهنگی می بایست فضاهایی را ایجاد نمایند تا علاقمندان به تبادل کتاب بتوانند از کتاب های شخصی خودشان برای استفاده از این کتاب ها به طور مقطعی به این مراکز مراجعه و تبادل اطلاعات کنند.

وی بیان داشت: برای ترویج کتاب از سنین پایین و راه اندزای قفسه کتابخانه در کلاس ها مردم همت بکنند و این امکان را در اختبار آموزش و پرورش بگذارند تا نونهالان خود را در سنین پایین به کتاب خواندن تشویق و ترغیب کنبم.

به هرصورت انسان با مطالعه کتاب دانا می شود و دانا شدن ملت توانایی ملت را بدنبال خواهد داشت . ملت دانا تواناست .


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار