اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
در سالن اجتماعات شرکت برق منطقه ای خوزستان برگزارشد.
دل تعالی سازمانی EFQM شامل 9 معیار است که پنج معیار توانمند ساز و چهار معیار آن مربوط به نتایج است.
معاون منابع انسانی شرکت گفت: این سمینار با دو هدف اصلی و محوری تشکیل شده ، اول آشنایی همکاران و باز آموزی مفاهیم و اصول مدل تعالی سازمانی مطابق هماهنگی با شرکت مادر تخصصی توانیر مقرراست درماههای آینده کلیه شرکت های برق منطقه ای  از جمله برق منطقه ای خوزستان مورد ارزیابی در چارچوب مدل  EFQMقرار گیرند ، دوم این جلسه  با همت و تلاش دفاتر برنامه ریزی نیروی انسانی و آموزش و دفتر مدیریت استراتژیک سازماندهی شده و امید می رود در نهایت منجربه فراهم آوردن شرایطی جهت استقرار ، بازنگری و کسب امتیاز برتر شرکت برق منطقه ای خوزستان در فرآیند ارزیابی ها گردد.
سپس مدیر دفتر استراتژیک و بهره وری این شرکت گفت:  مدل تعالی سازمانی EFQM شامل 9 معیار است که پنج معیار توانمند ساز و چهار معیار آن مربوط به نتایج است.
رستم شمس ادامه داد: هدف از اجرای مدل تعالی سازمانی  EFQMدر شرکت برق منطقه ای خوزستان شناسایی نقاط قوت و  زمینه های قابل بهبود است که به دنبال آن برای ایجاد این زمینه ها پروژه هایی پیش بینی و نیز برای اجرا برنامه ریزی کنیم.
وی تصریح کرد: از آنجایی که الزامات سازمان بالا دستی در خصوص قرار گرفتن شرکت های زیر مجموعه در مسیر تعالی است ، لذا ضروری است شرکت برق منطقه ای خوزستان در این مسیر گام های منطقی و بلندی بردارد.
شمس اظهار داشت : هدف از اجرای مدل تعالی سازمانی (EFQM)  توجه و حساس سازی رهبران و مدیران شرکت نسبت به مبانی و مفاهیم تعالی، آموزش مدیران و کارشناسان نسبت به مفاهیم و مدل تعالی، طراحی و اجرای فرآیند خودارزیابی با توجه به بلوغ شرکت و طراحی الگوهایی برای بسترسازی و فرهنگ سازی تعالی شرکت می باشد. 
همچنین در این سمینار مصطفی اشجاری سرارزیاب جایزه ملی کیفیت  ایران نیز  در خصوص  نقش و اهميت مدل در سرآمدي سازمان گفت : این مدل آیینه‏ای جهت نمایاندن جایگاه سازمان در قیاس با رقبا و سازمان های برتر،جام جهان‏نما برای نشان دادن مسیر حرکت  سازمان های موفق در تراز ملی و بین‏المللی،یادگیری و تبادل تجارب و الگوبرداری از برترین‏ها، ايجاد بينش  و زبان مشترك ميان کارکنان و مديريت،راهنمایی برای درک نقاط قوت کلیدی و کمبودها و زمینه‏های قابل بهبود  سازمان،تشریح  روابط علت  و معلولی میان عملکرد و نتایج سازمان و درك علل دستیابی به نتايج تجاري و توجه به كليه ابعاد و جنبه‌هاي مختلف سازمان و نیزنيازهاي تمامي ذينفعان (بطور متوازن) است.
وی ادامه داد: معیارهای مدل EFQM  شامل رهبری ، استراتژی ، کارکنان ،مشاركتها، منابع، فرآيندها ، محصولات وخدمات ، نتايج مشتريان، نتايج کارکنان، نتايج جامعه و نتايج کسب‏ و کارهستند.
اشجاری با اشاره به تعریف خود ارزیابی  در مدل تعالی سازمانی EFQM گفت: خــودارزيــابي يك بازنگري منظم، سيستماتيك و جامع از فعاليت‏هاي سازمان و نتايج آن مي‏باشد که بر اساس يك مدل تعالي ســازمــاني انجام مي شود که طي فرآيند خود ارزيابي حوزه هاي ذينفعان (مشتريان، تأمين كنندگان، كاركنان، جامعه...) از ديدگاه خط مشي ها، رويكردها و برنامه ريزي استراتژيك، شيوه هاي راهبري و ارتباطات داخلي، نحوه استقرار و اشاعه رويكردها و نتايج حاصله از اجراي فرآيندها مورد بررسي قرار مي گيرند.
وی همچنین به مزایای خودارزیابی اشاره کرد و گفت: شناخت دقیق‏تر سازمان و نقاط قوت و زمینه‏های قابل بهبود آن، آماده شدن براي حضور در فرآیند جايزه ملی کيفيت و بهره‏وری، جلب مشارکت کارکنان درتمامی سطوح در فرآیندهای ارزیابی و بهبود ، ايجاد چارچوب مفهومي، بينش و زبان مشترك ميان کارکنان و مديريت و شناسایی و اشاعه تجارب مفيد در سازمان از طریق مقایسه با رقبا و برترین ها از جمله مزایای خود ارزیابی هستند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار