شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
«مایکل مور» کارگردان برنده اسکار نیز پس از «اسپایک لی» مراسم اسکار 2016 را به سبب تبعیض نژادی در اعلام نامزدها بایکوت کرد.


«مایکل مور» کارگردان برنده اسکار نیز پس از «اسپایک لی» مراسم اسکار 2016 را به سبب تبعیض نژادی در اعلام نامزدها بایکوت کرد.

پس از این که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار برای دومین سال پیاپی هیچ بازیگر غیرسفیدپوستی را برای کسب جوایز شاخه‌های گوناگون نامزد معرفی نکرد، موج بایکوت مراسم اعطای جوایز این رویداد سینمایی در 28 فوریه روز به روز افزایش می‌یابد و پس از «جادا اسمیت» و «اسپایک لی» حالا «مایکل مور» مستندساز آمریکایی نیز به این جمع پیوسته است.

این کارگردان برنده اسکار در گفت‌وگو با «The Wrap» عنوان کرد که مقصر نامزدهای تماما سفیدپوست جوایز اسکار، مشکل هالیوود با تنوع نژادی و بویژه فرهنگ فیلم اقلیت‌های قومی در لس‌آنجلس است. این شکل باید از سیستم استودیوهای فیلمسازی رفع شود که همواره یک سیستم سفیدپوست و مرد محور بوده است.

در حالی که «چریل بون ایساکس» رئیس آکادمی اسکار از اعمال تغییراتی در سیاست‌های آکادمی سخن به میان آورده است اما «مایکل مور» می‌گوید عدم توانایی آکادمی در تغییر او را وادار کرده، دست به کار شود.

«مایکل مور» در سال 2010 پس از اینکه متوجه شد تمامی 150 عضو شاخه مستند جوایز اسکار سفیدپوست هستند از پذیرش ریاست این بخش امتناع کرد و گفت نمی‌خواهم در قرن 21 نماینده گروهی تماما سفیدپوست باشم.

این مستندساز برجسته در سال 2003 با فیلم «بولینگ برای کلمباین» که برگرفته از ماجرای کشتار دبیرستان «کلمباین» و نگاهی انتقادی به قانون حمل اسلحه در ایالات متحده آمریکا داشت موفق به کسب جایزه اسکار بهترین مستند شد و در سال 2004 نیز با مستند «فارنهایت 9/11» جایزه ارزشمند نخل طلای جشنواره کن را تصاحب کرد.

«جای حمله بعدی کجاست» جدیدترین مستند ساخته «مایکل مور» است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار