اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۴۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
علی عماد بیان کرد:
عماد تشکیل حکومت جمهوری اسلامی را باور حضرت امام به مردم و رای آن ها دانست و گفت: امام مقابله با افراد متحجر آن زمان، حکومت را جمهوری اسلامی عنوان کردند. جمهوری به معنای این که اداره ی امور در دست مردم باشد لذا اگر مردم اصل قرار گرفتند و در سرنوشت خودشان به حساب آمدند و علاوه بر شرکت در انتخابات در مسایل دیگر نظرشان دخیل شد، می توان آن را حکومت جمهوری خواند.


شوشان- معاون سابق استاندار در جمع تعدادی از فرهیختگان، دانشگاهیان و جوانان استان اظهار کرد: تکیه و پشتوانه ی همه ی امور امام در دست مردم بود آن گونه که بعدها در ابتدای ورودشان به کشور در بهشت زهرا گفتند با کمک مردم در دهان دولت می زنند. 

وی افزود: امام بیان کردند میزان نظر مردم است و مردم را بر همه ی امور ارحج دانستند. ما اصلاح طلبان نیز جز این نمی خواهیم و در بحث انتخابات نیز باور داریم میزان رای ملت است و چیزی اضافه نمی طلبیم و پیشاپیش رهبرمان حرکت نمی کنیم.

عماد تشکیل حکومت جمهوری اسلامی را باور حضرت امام به مردم و رای آن ها دانست و گفت: امام مقابله با افراد متحجر آن زمان، حکومت را جمهوری اسلامی عنوان کردند. جمهوری به معنای این که اداره ی امور در دست مردم باشد لذا اگر مردم اصل قرار گرفتند و در سرنوشت خودشان به حساب آمدند و علاوه بر شرکت در انتخابات در مسایل دیگر نظرشان دخیل شد، می توان آن را حکومت جمهوری خواند.

معاون سابق استاندار یادآور شد: برای این که مردم به حقوق حقه یخودشان برسند باید در سرنوشت خودشان به شکل قانونی وارد شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مسایلی که مردم می توانند ورود کنند و صحنه گردانی کنند، بحث انتخابات است و هر چند دایره ی انتخابات مردم با ریزش ها و رد صلاحیت ها محدود می شود، اما نباید قهر کرد و کنار کشید. باید وارد شد و نقش خودمان را پررنگ کنیم.

عماد در خصوص اجماع اصلاح طلبان در انتخاب روحانی بیان کرد: گرچه بسیاری عنوان می کردند روحانی اصلاح طلب نیست اما استدلال ما این بود که اگر ورود پیدا نکنیم، شرایط کشور به سمت جنگ پیش خواهد رفت و دیدیم وقتی مردم ورود کردند، فضای کشور از یاس به امیدواری بدل شد.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به حقوق حقه باید هزینه داد و ایستادگی کرد زیرا رسیدن به دموکراسی نیاز به زمان دارد.


فرهنگ دینی ما بر چندصدایی تاکید دارد 


معاون سابق استاندار بر هم زدن سخنرانی ها توسط عده ای خودسر را مانعی بر سر رسیدن به فضای آرامش بخش در کشور توصیف کرد و گفت: فرهنگ دینی ما می گوید همه ی سخن ها را بشنوید و بهترین شان را انتخاب کنید. باید فضا را این گونه برای خودمان بسازیم و با ایستادگی آن را اصلاح کنیم.هرچند سخت است.

وی ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که قدرت تحمل یکدیگر را در کشور پیدا کنیم و به سمتی برویم که قانون بنا شود و کسی فرا قانونی نباشد.

عماد بر وجود فضای چند صدایی تاکیدکرد و افزود: وقتی یک جریان برقرار است، نباید با جار و جنجال و ارعاب و تهمت، رقیب را از صحنه خارج کنند. نمی توان یک پروسه را با انگ زدن مخدوش و محو کرد.

وی خاطر نشان کرد: باید این صحنه ها کم شود تا جوانان در سایه ی آرامش خوزستان را برای اداره ی کشور در آینده آماده کنند.

معاون سابق استاندار در بحث اشتغال عنوان کرد: وضعیت اقتصاد ما در اثر تصمیمات فی البداهه و رفتارهای نابخردانه بیمار شد و امروز به گونه ای بیمار شده که نیاز به جراحی دارد.

وی گفت: در این شرایط، و با توجه به منابع موجود در کشور، امکان تامین اشتغال برای همه را نخواهیم داشت لذا نیاز به جذب 50 میلیارد دلاری سرمایه خارجی داریم که به راحتی میسر نیست و اگر درگیری ها در کشور به بر هم زدن نظم اجتماعی بپردازد و در شبکه های اقتصادی کشور این را ادامه دهند تا به منافع خود برسند، جذب سرمایه غیر ممکن است.

او تاکید کرد: باید به جهتی برویم که فضای آرام اقتصادی، خارجی ها را به سرمایه گذاری در ایران علاقمند کند. و باید امنیت برای سرمایه گذار داخلی نیز ایجاد شود و بداند بدون موانع اداری و یا غیر اقتصادی موجود می تواند سرمایه گذاری کند.

عماد ادامه داد: در وهله ی بعد ثبات در قوانین با کمک مجلس ایجاد شود و برای هر قانونی زمان اجرا تعیین شود. مثلا معافیت مالیاتی چند ساله برای واحدهای تولیدی می تواند در زمینه ی اشتغال بسیار راه گشا باشد. اگر ثبات و رشد اقتصادی با ثبات در کشور ایجاد شود، ایجاد اشتغال میسر خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگر قرار است رونقی صورت بگیرد، مجلس همسو با با دولت تشکیل دهیم تا با تصویب قانون های درست، مسیر دولت را هموار کند و بودجه و برنامه ششم و منابع دولت را به سمت ایجاد اشتغال ببرد تا بحران اشتغال حل شود.


تزریق سرمایه در گردش، واحدهای صنعتی خوزستان را راه اندازی خواهد کرد

 

معاون سابق استاندار خوزستان با اشاره به توان و ظرفیت اقتصادی خوزستان در بحث اشتغال گفت: در راستای اشتغال،خوزستان مجزای از دیگر مناطق کشور نیست، اما باید در خوزستان شرایط به گونه ای دیگر رقم بخورد زیرا در خوزستان راحت تر می توان ایجاد اشتغال کرد.

وی اضافه کرد: 1200 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در خوزستان احداث شده که از این تعداد 850 واحد آن با 30 درصد ظرفیت فعال هستند و 350 هزار واحد باقی تعطیل هستند. این ظرفیتی است که با راه اندازی واحدهایی که زیرساخت شان آماده است، شغل ایجاد خواهد کرد.

عماد عدم وجود سرمایه ی کافی را مشکل اساسی واحدهای صنعتی خوزستان دانست و یادآور شد: واحدهای بسیاری به دلیل عدم وجود سرمایه ی در گردش،تعطیل شده اند بنابراین اگر دولت و مجلس با رایزنی یکدیگر سرمایه ی در گردش این واحدها را تامین کند، ظرفیت پذیرش نیروهای بیکار برای این واحدها حدود750 هزار نفر برآورد شده است.

وی افزود: این امر می تواند بخشی از نیروهای تحصیل کرده را در کوتاه مدت جذب کند تا در بلند مدت شرایط برای اشتغال افزوده تر ایجاد شود.

معاون سابق استاندار به عدم استفاده از فرصت های پیش آمده در بحث اشتغال در دولت های گذشته اشاره کرد و گفت: فرصت های زیادی را در دولت های گذشته از دست دادیم و سرمایه ی نفتی را خوب استفاده نکردیم و امروز عمده مشکل ما اشتغال است لذا اگر انتخاب شوم، اولویت نخست ام پیگیری بحث اشتغال و رفع بیکاری است و همه ی نمایندگان استان را همگام برای رفع این مشکل خواهیم کرد.


ایجاد پل اعتماد بین دانشگاه و صنعت برای اشتغال ضروری است

 

وی نزدیکی صنعت و دانشگاه و تاثیر این ارتباط را در اشتغال مهم خواند و اذعان داشت: فاصله گرفتن مراکز آموزش عالی با صنعت به یک معضل بزرگ در کشور تبدیل شده است.عدم اعتماد ها زیاد است. دانشگاه در برخی موارد اعتماد صنعت را نتوانسته جلب کند و صنعت گران نیز به دلیل عدم شناخت دانشگاهیان، به آن ها اعتماد نمی کنند.

عماد تاکید کرد: باید ظرفیت ها را بالا ببریم تا این شناخت عملی شود. دانشجو باید در مراکز صنعتی وقت بگذارد و مدیران ساعاتی را به عنوان دانشجو در کنار دانشجویان باشند.

معاون سابق استاندار از ضرورت ورود به عرصه ی انخابات سخن گفت و عنوان کرد: ضرورت ها دست به دست هم داد تا وارد عرصه ی انتخابات شوم. ورود به انتخابات اصلا آسان نیست. تصمیم گیری و ورود به عرصه ی نمایندگی کار ساده ای نیست اما نگاهم برای بهبود وضعیت به خصوص اشتغال، مرا در ورود به این عرصه مصمم کرد.

وی افزود: در طول سال ها پشتوانه ی مالی نه اما پشتوانه ی اجتماعی داشته ام و به آن افتخار می کنم. برای ورود به این حوزه به دنبال منافع مالی و رانت و زد و بند نیستم و در طول سال های بازسازی سرمایه هنگفت بدون نظارت در اختیارم بود که به یاری خداوند سربلند بیرون آمدم و امروز سربلندم.

عماد ضمن استقبال از ایجاد فضای گفتگو و تعامل در کشور گفت: ایجاد فضای گفتگو در کشور یک ضرورت است ضمن این که خوشحالم مناسبتی دست داد تا با هم به گفتگو و تعامل بپردازیم، بیان نظرات و گوش دادن به یکدیگر بزرگ ترین دستاورد اش می تواند ایجاد تاثیرات مثبت در حیطه ی اجتماع باشد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
comment
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
comment
0
0
comment درود بر علي عماد پيشكسوت اصلاحات خوزستان
comment
احساق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
comment
0
0
comment به قران عماد دمت گرم تا اخر پات ايستاديم
comment
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
comment
0
0
comment دکتر رهبر من تویی جانم فدای رهبرم درود بر تو من سرباز توام لب تر کنی جانم رو فدا میکنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار