شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان: پس از تلاش های فراوان با همکاری مدیریت بیماری های واگیر و حمایت های معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بخش شناسایی عامل بیماری ویبریوکلرا در آزمایشگاه رفرانس آب استان راه اندازی شد
مهندس فرهاد صفدری سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان خوزستان از راه اندازی بخش التور آزمایشگاه رفرانس آب دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد.

وی اظهار داشت: متأسفانه در تابستان امسال با بروز مواردی از بیماری های حاد روده ای در استان خوزستان مواجه بودیم که با تلاش شبانه روزی مدیریت بیماریهای واگیر و مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان و همچنین بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مهار گردید.

صفدری ادامه داد: در پی مهار این بیماری ها در استان و با توجه به اهمیت و لزوم استقرار روش تشخیص عامل بیماری در آزمایشگاه رفرانس آب استان خوزستان، اقدامات لازم جهت آماده سازی زیرساخت ها و راه اندازی این بخش آغاز گردید.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان خوزستان افزود: پس از تلاش های فراوان با همکاری مدیریت بیماری های واگیر و حمایت های بی دریغ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بخش شناسایی عامل بیماری ویبریوکلرا در آزمایشگاه رفرانس آب استان از ابتدای اسفند ماه 94 راه اندازی و شروع بکار نمود.

صفدری همچنین اظهار داشت: در این بخش از آزمایشگاه، شناسایی عامل بیماری ویبریوکلرا در آب آشامیدنی، آب مورد استفاده برای آبیاری مزارع سبزی و همچنین فاضلاب انجام می شود.

وی با بیان توضیحاتی درخصوص بیماری التور گفت: ویبریوکلرا عامل بیماری التور بوده که از طریق آب، مواد غذایی و سبزیجات آلوده منتقل می شود. التور یک بیماری حاد اسهالی است که در این بیماری افراد مبتلا بطور مشخص دچار اسهال آبكی شده و با کاهش شدید آب مواجه می شوند که این کاهش شدید آب احتمال مرگ را نیز بالا می برد. میزان مرگ و میر در این بیماری در صورت عدم جایگزینی سریع مایعات و الکترولیت در حدود ۳۰ الی۴۰ درصد است.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان خوزستان در پایان در خصوص راههای پیشگیری از ابتلا به این بیماری گفت: ارتقاء آگاهی های بهداشتی مردم، رعایت بهداشت فردی، تأمین آب آشامیدنی سالم، دفع بهداشتی فاضلاب، رعایت نحوه صحیح شستشوی دست ها، سالم سازی صحیح سبزیجات و میوه ها قبل از مصرف، از جمله عوامل مؤثر در ارتباط با پیشگیری های اولیه از ابتلا به این بیماری می باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار