شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۰۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز:
صفری گفت: با بهره‌برداری از سه تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه، ولایت و زیرگذر شریعتی در سال 95 ترافیک شهری در اهواز روان‌تر شده و تردد ایمن و روان در رینگ ترافیکی غرب به شرق اهواز موجب تسهیل در عبور و مرور شهروندان خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به ادامه روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اهواز در ماه‌های اخیر گفت: سه پروژه تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه، زیرگذر شریعتی و پل ولایت در چند ماه آینده به زیر ترافیک می‌رود.

محمد صفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد:  علی‌رغم رکود شدید درآمدی و کاهش درآمد شهرداری‌ها در سال جاری، با مدیریت بهینه پروژه‌های عمرانی چند پروژه شاخص و بزرگ شهری بر اساس برنامه زمان‌بندی در آستانه تکمیل هستند.

وی افزود: پس از ساخت و تعریض پل سوم که رضایت شهروندان را در پی داشت، ساخت و تکمیل چند تقاطع غیرهمسطح دیگر در اهواز به منظور حل مشکل ترافیک در برنامه مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه(ع) در رینگ اصلی ترافیک شهر اهواز و تسهیل‌کننده تردد غرب به شرق در منطقه پادادشهر در ماه‌های اخیر به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است و در حال حاضر پل اصلی آن بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این پروژه محور جمهوری اسلامی را در محل تقاطع با خیابان جوادالائمه بدون چراغ قرمز و توقف به بلوار شهید هاشمی و مسیر جاده ماهشهر متصل می‌کند.

صفری افزود: در این تقاطع غیرهمسطح در حال حاضر آخرین دهانه‌های پل اصلی در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد و رمپ‌های شرقی و غربی پل نیز در حال تکمیل هستند و پیش‌بینی می‌شود با احداث گاردریل‌ها و روشنایی پل و انجام مراحل نهایی تا یک ماه آینده براساس برنامه زمان‌بندی پل اصلی آماده افتتاح شود.

وی ادامه داد: در این پروژه یک رمپ فرعی نیز پیش‌بینی شده که محور بلوار جمهوری اسلامی را به بلوار دانش در فاز دو پاداد شهر متصل می‌کند. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، رمپ فرعی پل نیز حداکثر در شش ماه آینده تکمیل شده و به زیر ترافیک می‌رود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به سایر پروژه‌های عمرانی گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح ولایت نیز به عنوان آخرین تقاطع رینگ ترافیک غرب به شرق اهواز پس از چند سال وقفه در سال 95 تکمیل خواهد شد. این پروژه با شکافت کوه گلف و عبور از اراضی قرارگاه کربلا، محور کمربندی نفت و فرودگاه اهواز را به کوی رمضان و مسیر پل پنجم متصل می‌کند  و این گره ترافیکی مهم شهر اهواز پس از سال‌ها گشوده خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر پل ولایت و لوپ‌های شمالی آن به طور کامل ساخته شده و لوپ‌های جنوبی آن در حال ساخت است. همچنین مسیر اتصالی پل ولایت و پروژه شکافت کوه گلف با همکاری قرارگاه کربلا در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود این تقاطع و مسیر اتصالی آن به کوی رمضان در اواسط سال 95 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

صفری با اشاره به تقاطع غیرهمسطح زیرگذر شریعتی گفت: این پروژه به دلیل عدم تملک اراضی واقع در پروژه زیرگذر و مسیرهای آن در گذشته با کندی در اجرا مواجه شد ولی تملک املاک واقع در طرح زیرگذر با طی فرایند قانونی انجام شده و به زودی عملیات باقی مانده در ضلع شرقی زیرگذر اجرا خواهد شد.

وی همچنین واقع شدن خط 132 کیلو ولت برق در محور خیابان جمهوری اسلامی را یکی دیگر از مشکلاتی عنوان کرد که موجب تاخیر در اجرای زیرگذر شد و افزود: تاسیسات آب و فاضلاب و برق در محدوده طرح زیرگذر شریعتی به طور کامل توسط شهرداری اصلاح شده و شبکه برق فشار قوی نیز با خرید و نصب دو دستگاه دکل فشار قوی تلسکوپی در روزهای آینده با حذف یک دکل در مرکز پروژه آخرین مانع برای خاک‌برداری رمپ شرقی زیرگذر مرتفع خواهد شد و در دو ماه آینده عملیات عمرانی زیرگذر تکمیل خواهد شد.

وی گفت: با بهره‌برداری از سه تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه، ولایت و زیرگذر شریعتی در سال 95 ترافیک شهری در اهواز روان‌تر شده و تردد ایمن و روان در رینگ ترافیکی غرب به شرق اهواز موجب تسهیل در عبور و مرور شهروندان خواهد شد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
comment
0
0
comment با سلام جناب دکتر . 1- شما 2 پلک موجود در خود میدان را که حداقل 40 روز است تخریب کرده اید را برداشت نکرده اید و چهره منطقه ....2- مسائل و مشکلات خط انتقال فقط معارضین دکل نیست بلکه معارضین زیر خط می باشد که چندین پلاک می باشند و بعید است بتوانید با آنها کنار بیایید و شهرداری محترم نیز دقیقا در جریان این امر هست و کاملا بصورت فرسایشی کار انجام می شود
comment
اسمعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
comment
0
0
comment با سلام در حال حاضر هیچگونه اقدامی برای برداشت اوار منازل تخریب شده در میدان شریعتی علی رغم گذشت هفته ها مشاهده نمیشود چرا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار