اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
رئیس سازمان مدریت بحران کشور
تخصیص اعتبار جهت تامین آب شرق خوزستان با تخصیص ۵۰ میلیارد
رئیس سازمان مدریت بحران کشور گفت: سال‌گذشته مبلغی بالغ بر 231 میلیارد تومان برای مقابله با پدیده ریزگردهای خوزستان از دولت درخواست شد که با توجه به محدودیت‌های دولت تخصیص آن ممکن نشد.

به گزارش (ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر اسماعیل نجار در حاشیه اولین کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بروز پدیده ریزگردها در سال ۹۳ در خوزستان شدت زیادی داشت و در این راستا ما در جستجوی راهکارهایی جهت مقابله با کاهش خسارات این پدیده بودیم.

وی افزود: در آن زمان کارگروهی به ریاست دکتر جهانگیری تشکیل جلسه داد و طی بازدیدی که توسط مدیریت بحران انجام شد مبلغی بالغ بر ۲۳۱ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مقابله با ریزگردها از دولت درخواست شد اما به دلیل نزدیکی به پایان سال ۹۳ امکان تخصیص این اعتبار وجود نداشت؛ پس به سال ۹۴ موکول شد که با توجه به محدودیت‌های دولت باز هم تخصیص بودجه ممکن نشد.

رئیس سازمان مدریت بحران با بیان این‌که تقریبا با تمام درخواست‌های استاندار خوزستان از این سازمان موافقت شده است، گفت: به طور مثال می‌توان از تخصیص اعتبار جهت تامین آب شرق خوزستان با تخصیص ۵۰ میلیارد و پروژه کشتی‌های غرق شده در اروندرود با پیشنهاد ۱۰ میلیارد اعتبار نام برد.

نجار در پاسخ به این سوال خبرنگار که آیا چهار میلیارد بودجه درخواست شده از سوی مدیریت بحران کشور به شما ابلاغ شده است، تصریح کرد: امسال ۶۰ میلیارد تومان به این منظور در اختیار محیط زیست کشور قرار گرفته است. دستگاه‌ها وظایف ذاتی نیز دارند و اکنون اولویت ما مصوبه دولت است که اعتبار آن از سوی خزانه تامین می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هزینه درمان بیماران تنفسی رایگان نیست، گفت: توزیع ماسک و تامین اعتبار در خصوص ریزگردها در مصوبه پیش‌بینی شده است و همچنین موضوع علت بارش‌های تنفسی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران در پاسخ به این سوال که مطالبه استان چقدر بوده است، گفت: چیزی که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای ریزگردها تدوین و توسط دولت تصویب شد قریب به ۲۳۱ میلیارد تومان بود که تامین اعتبار شد. ما باید در این خصوص به سازمان مدیریت بر اساس قانون تاییدیه دهیم و مابقی کارها در اختیار سازمان مدیریت و خزانه خواهد بود.

نجار ادامه داد: سازمان مدیریت مجددا تامین اعتبار کرده و موافقت‌نامه در دستگاه‌های اجرایی مبادله شده و به خزانه منتقل شده است. حال آنکه چه مقدار نقدینگی توسط خزانه برای دستگاه‌های اجرایی تامین شده بنا بر اطلاع من ۳۰ درصد است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار