شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
محترم آرویش: مددکاری و مشاوره اجتماعی بیمارستان واحدی است که به افراد نیازمند و بی بضاعت که با مشکلات پرداخت هزینه ها و بستری بیماران خود مواجه هستند، کمک رسانی می کند
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، کارشناس مسئول مددکاری اجتماعی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: عنایت و لطف خداوند و تلاش خالصانه همکاران در پیگیری و رسیدگی به مشکلات بیماران در این مرکز، شایسته نمونه شدن در کشور بوده است.

محترم آرویش در این باره اظهارکرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امسال از معاونت های درمان دانشگاه ها فهرست مددکاران را با ارسال مستندات خدمات آن ها در حوزه خواستار شد که بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز نیز با ارسال مستندات مورد نیاز، مددکار مورد نظر خود را به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز معرفی کرد.

وی افزود: بدین ترتیب وزارت بهداشت پس از بررسی مستندات ارسال شده از سوی دانشگاه، بنده را به عنوان مددکار نمونه کشوری انتخاب کرد، البته این موفقیت بی شک حاصل کار گروهی همکاران در واحد مددکاری مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز بوده است.

کارشناس مسئول مددکاری اجتماعی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز عنوان کرد: مددکاری و مشاوره اجتماعی بیمارستان واحدی است که به افراد نیازمند و بی بضاعت که با مشکلات پرداخت هزینه ها و بستری بیماران خود مواجه هستند، کمک رسانی می کند.

آرویش افزود: معمولا افرادی به این واحد مراجعه می کنند که از اقشار آسیب پذیر اجتماع می باشند و بیشتر آن ها فاقد دفترچه درمانی هستند. این افراد معمولا از حق و حقوق خود اطلاع ندارند و نمی دانند که برای بستری شدن باید دفترچه بیمه داشته باشند و آگاه نیستند که اگر دارای دفترچه بیمه باشند، هزینه های بیمارستانی آن ها کاهش می یابد. بنابراین واحد مددکاری در این شرایط به کمک این افراد می آید و انجام اقداماتی چون دریافت درصدی برای تخفیف هزینه ها، بیمه کردن بیمار و به طور کلی آسان نمودن پرداخت هزینه های درمانی برای بیماران را در دستور کار خود قرار می دهد و انجام این موارد را برای آنها پیگیری می نماید.

وی نقش همکاری رئیس و مدیر بیمارستان با واحد مددکاری در رسیدگی به وضعیت بیماران بی بضاعت را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: واحد مشاوره اجتماعی و مددکاری مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با استفاده از مشارکت خیرین و هماهنگی ریاست و مدیریت بیمارستان، اقدامات لازم را جهت معرفی بیماران برای دریافت کمک و تخفیف بخشی از هزینه های درمانی انجام می دهد.

کارشناس مسئول مددکاری اجتماعی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز در پایان اظهارکرد: در برخی موارد مشاهده می کنیم که بیمارانی هستند که حتی 5 درصد مصوب طرح تحول نظام سلامت را هم ندارند که برای هزینه بیمارستان پرداخت کنند. لذا همکاران ما در واحد مددکاری همه تلاش خود را در این راستا برای کمک به این بیماران مطابق با حمایت های لازمی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صورت می گیرد، به کار می گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار