شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
دکتر سلمان زاده:
سوانح و حوادث رانندگی یکی از علل مرگ و میر به ویژه در مردان است به همین دلیل شعار هفته سلامت مردان ایرانی با عنوان "ایمن برانید، سالم بمانید" انتخاب شد.
دکتر شکر الله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در خصوص رعایت نکات مهم در ایام نوروز بیان داشت: سوانح و حوادث رانندگی یکی از علل مرگ و میر به ویژه در مردان است به همین دلیل شعار هفته سلامت مردان ایرانی که در هفته اول اسفند برگزار شد، با عنوان "ایمن برانید، سالم بمانید" انتخاب شد و توصیه می شود جهت کاهش حوادث رانندگی، نکات ایمنی از سوی رانندگان گرامی به طور کامل رعایت شود.

وی با اشاره به مصرف مواد غذایی و خوراکی ها در سفرهای نوروزی، عنوان کرد: هموطنان عزیز در سفرها تا جای ممکن از رفتن به رستوران های بین راهی و به ویژه مصرف انواع فست فودها خودداری کنند و جهت جلوگیری از بروز بیماریهای منتقله از آب، حتما از آب های بطری مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: همچنین در سفرها مصرف سبزیجات خام به دلیل نبود امکانات کافی جهت ضد عفونی سبزیجات توصیه نمی شود و بهتر است از مصرف مواد قندی و انواع شیرینی ها و آجیل های شور نیز خودداری شود.

وی با اشاره به مصرف نوشیدنی ها در سفرهای نوروزی، گفت: نوشیدن زیاد چای که یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ایرانیان است، می تواند موجب تحریک عصبی، بی قراری و تپش قلب شود. بنابراین نوشیدن چای به مقدار زیاد در سفرها و میهمانی ها توصیه نمی شود و در صورت نوشیدن به صورت کم رنگ مصرف شود.

سلمان زاده در پایان گفت: همچنین مصرف زیاد قند و مواد شیرین کننده که معمولا همراه چای استفاده می شوند، توصیه نمی شود و به جای آن می توان از شیرین کننده های طبیعی از جمله خرما، کشمش و توت خشک به عنوان جایگزین استفاده نمود.

برچسب ها: دکتر سلمان زاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار