شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به برگزاری هفته بزرگداشت مقام زن از 11 تا 17 فروردین ماه، از برگزاری 2312 برنامه در این هفته در سطح استان خبر داد.

سیده فرانک موسوی در نشست خبری برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اهدافی که به ویژه در هفته زن دنبال می‌شود افزایش معرفت، ارتقا سطح فرهنگی زنان و آحاد جامعه، جایگاه و حقوق زن در اسلام، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، اصلاح نگرش‌های مغایر اسلامی، مناسبات رفتاری در خانواده و جامعه نسبت به زن، بزرگداشت مقام زن، تجلیل زن الگو و موفق، انعکاس فعالیت‌های زنان و ایجاد هماهنگی در نحوه برگزاری مراسم هفته زن در دستگاه‌های ذیربط است.

وی با اشاره به رویکرد محتوایی مراسم در هفته زن، افزود: ارائه الگو از زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی حضرت زهرا(س) به نسل امروز، تبیین جایگاه زن و حقوق زن و خانواده در اسلام، تبیین جایگاه زن و نقش زنان در جمهوری اسلامی، نقش زنان در تحولات تاریخی و اجتماعی، توصیف نقش زنان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و معنوی و تبیین عفاف و حجاب اسلامی و الگوسازی کارآمد و موثر از این دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی از رویکردهای محتوایی برنامه‌های هفته زن است.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: در هفته زن رویکرد اجرایی، نگاه توامان در برنامه‌های هفته زن به مقام مادر، خواهر، همسر و دختران جامعه است.

موسوی عنوان کرد: جهت گرامیداشت هفته زن در سطح استان 2312 برنامه با رویکردهای مختلف اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص استانی از سوی اداره‌کل امور بانوان و خانواده با همکاری دستگاه‌ها، گفت: جشن میلاد حضرت فاطمه(س)  فردا 11 فروردین در جوار مرقدعلی ‌بن مهزیار، برگزار می‌شود. همچنین 15 فروردین دو نشست با زنان فرهیخته از اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

موسوی ادامه داد: برنامه و سخنرانی در رابطه با ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س) روز 16 فروردین روبروی حسینیه ثارالله و همچنین جشنواره تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان 18 فروردین برگزار خواهد شد. در حاشیه این نشست نیز ایستگاه‌های سلامت ویژه بانوان خدمات پزشکی ویژه جوانان را ارائه خواهند داد.

وی عنوان کرد: همچنین در هفته زن از بند نسوان و مرکز بازپروری زنان بهزیستی بازدید خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به محورهای اساسی و برنامه پنج ساله ششم توسعه از سال 95 به بعد گفت: مسائل اساسی در حوزه زنان و خانواده، تحقق و تعمیق باورهای دینی در قشر زنان و دختران جوان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده، تحقق سیاست‌های افزایش‌ جمعیت، ارتقا سطح سلامت، بهداشت و ورزش در قشر زنان و دختران، اشتغال‌زایی ویژه اقشار مختلف زنان به ویژه زنان خودسرپرست و بدسرپرست، تحکیم بنیان خانواده، سرمایه اجتماعی زنان و استفاده از توانمندی‌های آنان در توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بهداشتی و فرهنگی کشور از جمله برنامه‌ها و اقدامات بلندمدت و برنامه ششم توسعه هستند.

وی بیان کرد: در حوزه زنان جوانب انصاف باید بیشتر رعایت شود. ما به دنبال استقرار عدالت با نگاه عدالت جنسیتی و عدالت به معنای رعایت انصاف هستیم.

موسوی افزود: در برنامه توسعه کشور زنان باید نقش مهمی داشته باشند و از دستاوردهای توسعه سهم داشته باشند. همچنین یکی از شاخص‌های توسعه در کشورهای توسعه یافته فعالیت‌های زنان در جامعه است که اگر به آن توجه نشود، تبعات بسیاری در پی دارد.

وی گفت: هفته زن با 12 فروردین روز جمهوری اسلامی مصادف شده است و تمام برنامه‌هایی که پیرامون هفته زن برگزار می‌شود، در رابطه با روز جمهوری اسلامی و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز مطرح خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار