شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به انتقال آب‌های خوزستان به سایر استان‌های کشور ظرف سال‌های گذشته، تأکید کرد: این انتقال آب، حیات خوزستان را به خطر انداخته است.

سیف‌الله پدین در نطق پیش از دستور خود در بیست و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها خطاب به رئیس جمهوری، گفت: پروژه انتقال آب‌های استان خوزستان حیات این استان را به خطر انداخته و زندگی در این استان را طاقت‌فرسا کرده است. چرا باید از سرچشمه‌های کارون و کرخه آب برای دیگر استان‌ها برداشته شود ولی متأسفانه شهرهای اهواز،‌ آبادان، خرمشهر و سایر شهرهای استان از آب آشامیدنی سالم بی‌بهره باشند؟ چرا باید سرچشمه‌های رودخانه‌های خوزستان وسیله رونق کشاورزی دیگر استان‌ها شود ولی جلگه خوزستان خود به بیابان تبدیل شود؟

وی افزود: در حال حاضر متأسفانه شاهد حفر تونلی به منظور انتقال آب رودخانه زهره بهبهان به شوره‌زار دیلم و گناوه هستیم این در حالی است که 40 هزار هکتار از زمین‌های حاصلخیز ماهشهر و هندیجان به علت خشکسالی به بیابان تبدیل شده‌اند.

پدین خطاب به رئیس جمهوری درخواست کرد که در خصوص این انتقال آب‌ها از استان خوزستان دستورات لازم را به وزارت نیرو جهت توقف این پروژه صادر کنند و در خصوص پرداخت ارزش افزوده حاصل از فروش نفت به استان خوزستان نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: امروز مردم شریف ایران از برخی از سیاسیون گلایه دارند که این روزها با در دست داشتن قلم و روزنامه‌هایی که از پول بیت‌المال ارتزاق می‌کنند به برجام حمله‌ور شده‌اند و همسو با نتانیاهو و رژیم سفاک سعودی و تندروهای سنای آمریکا سعی در تضعیف این پیروزی بزرگ ملت ایران دارند. جای سوال دارد که چرا همین افراد به عنوان قانون گریزی‌ها و کجروی‌های دولت گذشته و حیف میل درآمدهای افسانه‌ای نفت سکوت کرده بودند، ولی امروز سعی دارند حلاوت برجام را به کام مردم تلخ نمایند.

وی تأکید کرد: اگر برجام پیروزی مردم ایران‌زمین و مقام معظم رهبری نبوده است پس چرا اسرائیل و سعودی‌ها و دشمنان کشور اینچنین عصبانی هستند. گفته می‌شود اگر برجام نبود نفت 120 دلار بود. باید بدانند که با وجود تحریم‌ها نفت سیر نزولی داشته است و اگر هم 120 دلار بوده به واسطه تحریم‌ها فروشی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اشتیاق سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی برای ورود به بازار ایران،‌ گفت: این تمایل به روشنی دیده می‌شود و ان‌شاءالله در آینده باعث رفع بیکاری که از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است خواهد شد. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب مصالح نظام را در رضایت مردم می‌داند و مداوم بر این نکته تأکید دارند که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود. بی‌تردید با حل این مشکلات دیگر شاهد افزایش روزافزون کودکان کار نخواهیم بود و مردم نیز از عملکرد مسئولین نظام رضایتمند خواهند شد. به جای انتقادهای مخرب و ناسالم از برجام که موجب تضعیف مواضع دولت می‌شود و منتقدین را ناخواسته در اردوگاه دشمنان قسم خورده نظام از جمله اسرائیل و رژیم سعودی قرار می‌دهد باید به حمایت همه‌جانبه از دولت در عرصه سیاست‌های خارجی و اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

پدین ادامه داد: باید از زحمات دو تن از سرداران بزرگ ایران زمین در عرصه‌های رزم و سیاست تشکر ویژه‌ای داشته باشیم؛ ‌ابتدا از سردار قاسم سلیمانی که در عرصه رزم باعث به زانو درآمدن لشکریان خصم و به حقارت کشیدن کشورهای بی‌هویت حوزه خلیج فارس و استکبار جهانی شده است.

وی گفت: همچنین باید از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی محمدجواد ظریف، سیاستمدار بزرگ عصر حاضر که توانسته است با حمایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به همراه سایر افراد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، قدرت‌های جهان را وادار به پذیرش حقوق هسته‌ای ملت ایران کنند، تشکر کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار