شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه پدیده گرد و غبار در استان تا پایان وقت امروز و آغاز بارندگی در استان از امشب خبر داد.
 
کوروش بهادری اظهار کرد: گرد و غبار امروز با منشا داخلی، از صبح امروز استان خوزستان را در بر گرفته است که این وضعیت تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: سرعت باد لحظه‌ای امروز در اهواز به 60 کیلومتر در ثانیه هم رسید که میزان گرد و غبار را تشدید کرد.
 
بهادری با بیان این‌که وزش باد در استان خوزستان در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت: از امشب با آغاز بارش در سطح استان پیش بینی می‌شود که علی‌رغم وزش باد و در صورت وقوع گرد و خاک، شدت آن به میزان امروز نباشد.
 
وی ادامه داد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که میزان بارندگی‌های روزهای آینده در برخی شهرهای شمالی و شرقی استان خوزستان به 100 میلی‌متر نیز برسد. این بارندگی‌ها از امشب آغاز شده و تا اواخر وقت روز پنجشنبه ادامه دارد که طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر را به دنبال خواهد داشت.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: با توجه به فصل کوچ عشایر و این‌که عشایر بنا بر عادت در حاشیه رودخانه‌ها اطراق می‌کنند و این مساله خطراتی برای آنان در پی خواهد داشت؛ مراتب را طی اطلاعیه و اخطاریه‌هایی به فرمانداران شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم تا از نزدیک شدن عشایر به حریم رودخانه‌ها جلوگیری شود.
 
وی گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان و امیدیه با 32 درجه و دهدز با 10 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 31 تا 21 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار