شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
حاشیه هایی که بر متن غلبه کرد / در یادمان عشق و ایمان اهواز چه گذشت؟/ روایتی که اشک ها را سرازیر کرد+ تصاویر
گاهی وقت ها در برخی نشست ها و مراسم ها ، حاشیه بر متن غلبه می کند و آنچه اصل و اساس می شود حاشیه هایی ست که در دل آن موج می زند ؛ "یادمان ملی عشق و ایمان...

شوشان: گاهی وقت ها در برخی نشست ها و مراسم ها ، حاشیه بر متن غلبه می کند و آنچه اصل و اساس می شود حاشیه هایی ست که در دل آن موج می زند ؛ "یادمان ملی عشق و ایمان" هر چند هدفش تقدیر از مستندسازان حماسه اربعین حسینی در استان بود اما حرف های همسر شهید کجباف مدافع حرم ، نگاه ها را به خود جلب کرد و چشم ها را اشکبار نمود. 

همسر شهید کجباف اصل و اساس واقعه کربلا و پیام اربعین حسینی را در چند جمله و با ذکر خاطراتی از همسرش ، روایت کرد ؛ روایتی از روزه بودن این شهید در روز شهادت و سربریده وی ، و رقص و پایکوبی داعشی ها بر پیکرش. 


 روایت همسر فداکار این شهید والامقام در ذیل می آید: 

سال پیش از شهادت ، سردار کجباف من و بچه هایش را به ریف دمشق در نزدیکی داعش و خط مقدم جنگ برد و به ما نشان داد تا ببینیم دشمنان اسلام و اهل بیت شهرها و اماکن مقدس را چگونه ویران می کنند و در صددند تمام بناهای مقدس را تخریب و نابود کنند.

شهید کجباف یکی از یاران خدا و اباعبدالله الحسین بود و برای زیارت و خدمت به زائران آقا امام حسین هر سال بطور ناشناس به کربلا می رفت. از سال ۸۲ كه راه كربلا باز شد با پای پیاده برای زیارت می رفت و با پاهای تاول زده برمی گشت و همین پاها مقابل دشمن نلغزید و به دشمن در صحنه جنگ پشت نكرد و شهید تا آخرین نفس و قطره خون خود مستحكم مقابل دشمنان ایستاد و جنگید.

روز تولد سردار کجباف روز تولد امام هادی(ع) بود و روز شهادتش هم روز شهادت امام هادی (ع) . همچنین سال قبل و روزی که شهید شد یکم رجب و با زبان روزه بود و با چهار تن از دوستانش با هم بودند.  وقتی پیكر این شهید به همراه چهار نفر دیگر از همرزمانش به دست دشمن افتاد، اطراف این پیكرها به رقص و پایكوبی پرداختند و پس از تیرباران كردن این پیکرها، سر این شهید را بریده و بر نیزه گذاشتند.


* در زمان حرف های همسر شهید کجباف ، همه آنان که حضور داشتند متاثر شدند و اشک در چشمانشان سرازیر شد. 

موقع سخنرانی همسر سردار شهید کجباف عکس ایشان در حال واکس زدن زائران اربعین حسینی برای حاضرین پخش شد.

 هئیت داوران این یادمان ، متشکل از لفته منصوری، محمد مالی، محمود رحمانی بود که پس از بررسی آثار رسیده  اسامی برگزیدگان را اعلام و از آنان تقدیر نمودند.


بخشی از سخنان سید خلف موسوی در یادمان عشق و ایمان

 * پیاده روی اربعین نماد عزت و وحدت مسلمین است.

 * کارهای انجام شده در مرز چذابه زمان اربعین حسینی را با حمایت شورای محترم شهر انجام دادیم و سعی کردیم فضایی برای زائران فراهم کنیم تا دغدغه ای برای سفر به کربلا و زیارت ابا عبدالله نداشته باشند زیرا اعتقاد داریم پیاده روی اربعین حسینی مظهر اقتدار مسلمین جهان است و  این حرکت اصیل باید بماند.

 * یک عکس می تواند یک تاریخ و حماسه را خلق کند همانطور که در جنگ ویتنام و آمریکا یک عکاس با عکس هایی از جنایات جنگی باعث پایان یافتن جنگ شد.

 * در قیام امام حسین(ع)، سر جاودانگی و اراده الهی نهفته بود و این امر نیازی به استدلال ندارند، چرا که با اراده الهی است که هر سال تعداد مردم برای پیاده روی اربعین حسینی بیشتر می شود.

 * شروع کار مستندسازی از پیاده روی اربعین حسینی زمانی کلید خورد که در دفتر رئیس سازمان صدا و سیما با سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر حضور داشتیم و تصمیم به تدوین برنامه ای گرفتیم جهت ثبت پیاده روی اربعین حسینی . طی همین برنامه فراخوانی دادیم تا هر کسی بهترین عکس،گزارش، متن را از پیاده روی اربعین حسینی تهیه کند و به سازمان فرهنگی -  ورزشی شهرداری ارسال کند تا بعد از تایید و نظارت داوران جشنواره، از افراد برگزیده تجلیل شود که خوشبختانه با استقبال بسیاری از مردم سرتاسر کشور روبرو شد.

 * نظام فاسد و ظالم صدام سعی می کرد تا روز عاشورا و اربعین حسینی را در عراق محدود و حصاری دور آن بکشند اما مردم تشنه انقلاب حسینی بودند و  این حصار را شکستند و نشان دادند شور حسینی روز به روز در دل مردم پررنگ تر خواهد شد .


بخشی از سخنان مهدی مکارمی رییس سازمان فرهنگی – ورزشی

 خوشحالیم که توانستیم اولین یادمان مستند سازی پیاده روی اربعین حسینی را برگزار کنیم زیرا در این چند سال اخیر پیاده روی اربعین حسینی به رویداد بین الملی تبدیل شده و از نقطه نقطه جهان در این روز با پای پیاده خود را به کربلا و بارگاه اباعبدالهت می رسانند.

* نشانه اتحاد و همبستگی شیعیان جهان است و با توجه به این اهمیت و اتفاق تاریخی سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری اهواز تصمیم گرفت برای ثبت جلوه های زیبا از روز اربعین و پیاده روی میلیونی زائران حسینی آن را مستند سازی کند و در همین راستا فراخوانی تحت عنوان یادمان ملی عشق و ایمان دادیم و حدود 400 اثر زیبا و مختلف برای ارسال شد و هئیت داوران اسامی برگزیدگان را اعلام و از آنها جهت اهدای هدایا به این جشنواره دعوت شده است.







مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
comment
0
5
comment روحش شاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار