اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
آنچه در اولین نشست شورای اداری شهرداری اهواز گذشت / شوخی های مقتدایی و سخنان جدی سید خلف موسوی
اولین نشست شورای اداری شهرداری اهواز با حضور مقتدایی استاندار خوزستان ، سیدخلف شهردار اهواز ، ارزانی فرماندار اهواز ، خبیر معاون سیاسی استاندار ...
اختصاصی شوشان

اولین نشست شورای اداری شهرداری اهواز با حضور مقتدایی استاندار خوزستان ، سیدخلف شهردار اهواز ، ارزانی فرماندار اهواز ، خبیر معاون سیاسی استاندار و جمعی از مدیران شهرداری حاشیه ها و مباحث مختلفی در پی داشت و از حرف های جدی شهردار شروع شد و به شوخی مقتدایی استاندار و سخنان سایر مدیران شهری خاتمه یافت. 

به گزارش شوشان ، مقتدایی در این نشست ، طبق معمول سخن خود را با یک شوخی شروع کرد و گفت که اگر به من است می گویم همه شما عزل هستید و بروید دنبال کار و زندگیتان چرا که مردم از ما ناراضی هستند.

بخش هایی از سخنان مقتدایی استاندار در این نشست به روایت خبرنگار شوشان:

*خدا را شاکریم در مدتی که سکان مدیریتی استان را عهده دار شده ایم اقداماتی صورت گرفته که در استان های دیگر چنین موضوعی تاکنون رخ نداده است. به طور مثال ما توانسته ایم در سفری که نوبخت معاون رئیس جمهور به خوزستان داشتند و پیگیری هایی که انجام شد پنج ردیف بودجه ای دائم را در برنامه ششم توسعه وضع کنیم و بی شک این اقدام همان انتظاری است که مردم خوزستان از ما دارند و باید به این سمت گام برداریم.

  *ما در خوزستان باید بر اساس داشته های مادی و معنوی خود تلاش کنیم و کارهای جدید و تازه ای را برای مردم انجام دهیم و اینکه دست روی دست بگذاریم و بگوئیم هر زمان بودجه بود کار کنیم نشان از عدم لیاقت و توانمند بودن یک مدیر است.

*امسال جزء برنامه های اولویت دار استانداری ، عمران و خدمات شهری است و آمادگی کامل داریم که به صورت مشارکتی کارها را با هر شهرداری که در استان فکر خدمات رسانی به مردم را دارد همکاری کنیم و انتظار داریم که شهرداران و تمام مدیران شهرداری ها نسبت به بودجه ای که به شهرداری می آید حساس باشند.

* در پول و بودجه شهرداری حق یک بچه یتیم وجود دارد و باید به گونه ای کار کنیم که ذهنیت منفی علیه ما پاک شود، زیرا فردای قیامت باید پاسخ گوی این پولها باشیم و انتظار داریم پولها سرجای خود خرج شود و به جایی برود که بیشترین منفعت را بیشترین جمعیت بگیرند.

*هر کسی به بیت المال دست زد قطعا تا زنده است یا به جان خانواده اش یعنی همسر و فرزندانش آسیب وارد شده یا بعد از فوتش خانواده اش به مفسد کشیده شده اند، پس باید مراقب پولهایی که به شهرداری می آید باشیم.

*موسوی شهردار اهواز سوابق خوب و ارزنده ای در سمت هایی که به او محول شده دارد، اما حوصله او زیاد است که نباید این گونه باشد و انتظار داریم آقای موسوی از فرصت باقی مانده به خوبی بهره بگیرد، زیرا یک سال دیگر به عمر مدیریتی شورا و شهرداری بیشتر باقی نمانده است و باید به خاطر سوابق و داشته های خودمان با کسی تعارف نکنیم و اینقدر حوصله به خرج ندهیم.

*این برای ما قابل قبول نیست که در رکود قرار داریم ولی برای گل کاری در نوروز دست به دامن استانهای دیگر بشویم و از آنها گل خریداری کنیم و باید حتما یک خزانه گل و گیاه در استان ایجاد کنیم و می طلبد چند شهرداری با کمک هم این مسئله را به نتیجه برسانند و یا اینکه برای خرید بلوک و جدول روی به دیگر استانها بیاوریم.

*ما انتظار داریم با توجه به ابلاغیه ای که در راستای تاکسی اروند داده ایم تمامی ورودی های ما اعم از راه آهن، فرودگاه و بندر و ... به این تاکسی ها مجهز شوند و باید حتی در تاکسی سرویس های ما چنین اقدامی روی دهد و دیگر نباید برای یک مهمان از تاکسی های فرسوده 10 سال به بالا کار کرده استفاده بگیریم و می توان با جذب یک سرمایه گذار چنین مهمی را به نتیجه رساند.

* متاسفانه اکنون پایانه های مسافربری ما حال و روز خوشی ندارند

*برای من جای تعجب دارد که شهرداری لالی که 3 ماه است روی کار آمده و وضعیت این شهر و عقب افتادگی 5 ماهه حقوق را می دانسته چرا باید یک نامه بلند بالا همانند یک انشاء به رئیس جمهور بنویسد و بگوید که ما 8 ماه است که حقوق نگرفته ایم و آیا این کلیدی است که شما می خواهید با آن در حل مشکلات را باز کنید. سوال من از این شهردار این است که آیا شما وضعیت را نمی دانستید و این سمت را عهده دار شدید که اگر این گونه است به مردم لالی ظلم کرده اید و اگر هم می دانسته اید فکر می کنم تنها برای اینکه بگوئید من شهردار لالی شده ام این سمت را قبول کرده اید.

*یک مدیر باید همانند شیر باشد، یعنی بتواند از فرصت ها برای شکار بهره مند شود، شکار را بین همه تقسیم کند و در نهایت اجازه ندهد کسی وارد قلمرو او شود، در غیر این صورت دیگر یک شیر شجاع نیست و قضیه داستان کلیله و دمنه برای او پیش می آید. شیر در جنگل خوابیده بود و روباه از کنار او رد شد و فرصت را غنیمت شمارد و بدلیل آزار و اذیت های شیر او را با طناب به درخت بست، سپس وقتی شیر از خواب بیدار شد دید که در بند است و از الاغ خواست تا او را نجات دهد. الاغ هم از ترس جانش راضی به این کار نمی شد تا شیر به او قول داد که نصف جنگل را به او بدهد. وقتی شیر از بند رهایی یافت به الاغ گفت که من نصف جنگل را به تو نمی دهم و کل جنگل را به  تو می دهم زیرا شیری که روباه اسیرش کند و الاغ آزادش کند همان بهتر که رئیس جنگل نباشد. از این رو شهرداران نباید همانند این شیر باشند که به یک عده قول بدهند و اگر عملی شد حق الحساب بدهد و اگر نه در بند باشد.

*خدا را شاکریم که امروز مسئولین ارشد کشوری با توجه به فعالیت های که در خوزستان صورت می گیرد متقاعد به این شده اند که باید به خوزستان بودجه بیشتری برای اتمام پروژه ها بدهند و امروز 700 پروژه را آنها دنبال می کنند تا به نتیجه برسند و ما هم قول می دهیم هر آنجا که مجوز هزینه داریم به شهرداری ها کمک کنیم. 


*سید خلف موسوی شهردار اهواز نیز در این نشست گفت که اینکه اولین جلسه شورای اداری سال 95 در شهرداری اهواز و با حضور استاندار برگزار شده است موضوع مبارکی است، زیرا با توجه به شناختی که از دکتر مقتدایی است مطمئن هستم وی همیشه تصمیمات ماندنی و مثال زدنی برای توسعه استان گرفته اند و همیشه کارها را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنند و خوشبختانه هیچ وقت از منافع خوزستان کوتاه نیامده اند.

بخش هایی از سخنان شهردار اهواز به روایت خبرنگار شوشان

* اکنون کشور در دوره رکود اقتصادی قرار دارد و خبر آن چنانی از بودجه های عمرانی نیست ولی استاندار با دست گذاشتن روی توانمندی های خوزستان و حمایت از خرید کالای تولید داخل باعث رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی و عمرانی برای خوزستانی ها شد و یا اینکه همین مسیر اربعین که باعث شد دو مرز شلمچه و چزابه بسیار مورد اطمینان تجار قرار گیرد و اینها جز تدبیر و مدیریت ایشان نیست.

* اقداماتی که در شهرداری اهواز صورت می پذیرد، بدون شک با توجه به اینکه اهواز یکی از 8 کلانشهر بزرگ کشور است مورد توجه سایر شهرهای استان قرار می گیرد و ما باید به عنوان الگو و پیشانی خوزستان در زمینه عمران بهترین و مناسب ترین کارها را انجام دهیم، همانند تهران که سایر شهرهای این استان برای انجام فعالیت ها الگویی به نام شهرداری تهران دارند.

* متاسفانه دوران 8 سال جنگ و بعد بازسازی باعث شد خوزستان و اهواز بدلیل نبود منابع پایدار مالی در آن سالها فاصله زیادی با سایر کلانشهرها بگیرد و هر زمان اهوازی ها به شهرهای دیگر می روند بدلیل توسعه در آن شهرها و احداث پروژه های عمرانی از قبیل پل و روگذر و زیرگذر با سرخوردگی مواجه شوند.

*بی شک انتظارات از شهرداری اهواز بالاست و مردم و استاندار و شورای شهر با توجه به ظرفیت هایی که در استان و اهواز وجود دارد علاقمند به توسعه روز افزون این شهر در فعالیت های عمرانی هستند، از این رو با توجه به مشکلات مالی ما دست از کار نکشیده ایم و پروژه هایی مانند پل شهید دقایقی، شروع پل 4شیر، زیرگذر خلیج فارس، 2 میلیون متر مربع آسفالت در سال، 57 مجموعه ورزشی، 7 فرهنگسرا، ساختمان های شهرداری منطقه 2 و ... آتش نشانی، ساحل سازی که طلسم شده بود و با تدبیر آقای مقتدایی اکنون در حال اتمام است و ... را به نتایج خوبی رساندیم.

*در این نشست محمد صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ، علیرضا حلاج سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز و مسعود یزدی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز به بیان عملکرد مجموعه های تحت مدیریت خود پرداختند.

*رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز خم در این نشست گفت که سبک مدیریت استاندار خوزستان بیشتر عملیاتی است و امیدواریم این سبک به سایر مدیران استان سرایت کند و خوشحالیم که مقتدایی در کنار ولایت فقیه به این مهم روی آورده است و نمونه بارز آن در خوزستان احیاء طرح مقام معظم رهبری است که سالها بدون اتفاق جدیدی در این طرح روبه رو بودیم.

*شعار شهرداری و شورای شهر کماکان همان محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار و مبارزه با فساد است و امیدواریم استاندار با عیدی که به ما می دهد بتوانیم در این زمینه گامهای بلند و موثری برداریم.
















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
comment
0
0
comment [..] همه ميدانند كمتر از ان شيرند ضمنا خانمهاى شورا كجايند؟ اياهيچ مدير زن اجرايي در شهردارى نيست؟ جاى زن شهردار خاليست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار