شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۰

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر دلاوری‌های نیروهای انقلابی و پاسداران در دفاع از مرزهای کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۲۰۰ سال گذشته تنها نظام سیاسی است که اجازه نداده یک وجب از خاک کشورش جدا شود.

به گزارش تابناک، دکتر محسن رضایی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۴ تیر) با تبریک میلاد امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع) افزود: ملت ما ملتی حسینی و انقلاب ما عاشورایی است. ملتی که با شعار پیروزی خون بر شمشیر در سال ۵۷ به میدان آمد و تا مقاومت در مقابل تهاجم عراق و همه دنیا در سال ۵۹ و ترور منافقین و ایستادگی در مقابل تحریم‌ها نشان می‌دهد مسیر ملت ما مسیری حسینی است.

وی ادامه داد: پاسداری از اسلام و ارزش‌های انقلابی نماد این مسیر الهی است.

رضایی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با نامگذاری میلاد امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به عنوان روز پاسدار و جانباز می‌خواهد اعلام کند که تا تحقق کامل اسلام در رسیدن به تمدن و فرهنگ خود ایستادگی خواهد کرد. امروز خوشحالیم که این مسیر همچنان با رهبری انقلاب در حال تداوم بوده و ملت ما همچنان در مواضع خود ایستاده است.

وی با یادآوری تلاش‌های پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس گفت: در سه ماهه تابستان سال ۶۰ که بنی‌صدر از ریاست جمهوری عزل و منافقین کشور را مورد هجمه قرار داده بودند، نیروهای انقلابی بودند که توانستند کشور را از شرایط بحرانی خارج کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام با تاکید بر تلاش دشمنان برای زدن تیر خلاص به انقلاب افزود: در چنین شرایطی تحولات اساسی رخ داد و نیروهای انقلابی به میدان آمدند. در همین زمان بود که امام (ره) بنده را که در آن زمان ۲۷ سال داشتم به‌عنوان فرمانده سپاه انتخاب کرد.

وی با یادآوری جمله‌ای از امام (ره) در جلسه‌ای که در زمان جنگ با ایشان داشتیم، اعلام کرد: امام در آن جلسه که فرماندهان سپاه حضور داشتند، گفتند "شما قدر خودتان را بدانید، ای کاش من هم یک پاسدار بودم".

رضایی با یادآوری تلاش نیروهای انقلابی در آزادسازی کشورمان از اشغال عراق تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران طی ۲۰۰ سال گذشته تنها نظام سیاسی است که اجازه نداده حتی یک وجب از خاک کشورش جدا شود، در حالی که تاریخ ایران نشان می‌دهد در زمان قاجار رضاشاه و محمدرضا شاه بخش‌هایی از خاک ایران جدا شد.

قصد لشکرکشی به منطقه را نداریم

رضایی در ادامه به پشت صحنه مذاکرات هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: تمام توطئه‌ها از سوی کشورهای غربی برای این است که آنها جلوی پیشبرد سیاست های خارجی ما را بگیرند و تحریم های اقتصادی را اعمال می‌کنند که راه پیشرفت ملت ایران را مسدود کنند.

وی ادامه داد: اما ملت ایران همواره از انقلاب اسلامی پاسداری کرده اند و در رویارویی با توطئه های دشمنان با حفظ وحدت این توطئه ها را خنثی کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نبرد کشورهای غربی با نفوذ ایران در منطقه به عنوان رویارویی سوم نام برد و گفت: با حفظ فرهنگ انقلاب، حفظ وحدت، اعتماد به یکدیگر و حرکت در مسیر امامت و رهبری می توان به عنوان یک الگو در منطقه تبدیل شد.

وی تأکید کرد: کشورهای غربی نمی خواهند نظم نوین سیاسی نه تنها در ایران بلکه در منطقه موفق شود و اگر ما بتوانیم ارزش های انقلاب اسلامی را به عنوان یک الگو در منطقه پیاده کنیم به یک موفقیت بزرگی رسیده ایم.

رضایی تأکید کرد: الگو شدن ایران در منطقه از ده‌ها بمب اتم برای منافع آمریکا خطرناک تر است آنها از نفوذ قدرت ایران در منطقه می ترسند و به همین دلیل ایران را متهم به داشتن بمب اتم می کنند.

وی با بیان اینکه قصد لشکرکشی به منطقه را نداریم گفت: امیدواریم که زیر سایه ائمه اطهار و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری از این آزمایش بزرگ سربلند بیرون بیاییم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از حضور وی در صحن مجلس تشکر و قدردانی کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار