حجت الاسلام حسین دهنوی  از جمله افرادی است که به ارتباط و عشق و علاقه قبل از ازدواج اعتقادی ندارد چراکه می گوید: ازدواج گورستان عشق است که با وصال عشق نیز مدفون می شود.

"> حاج آقا دهنوی در اهواز / تاثیرگذاری 10 برابری خانم ها
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰

حجت الاسلام حسین دهنوی  از جمله افرادی است که به ارتباط و عشق و علاقه قبل از ازدواج اعتقادی ندارد چراکه می گوید: ازدواج گورستان عشق است که با وصال عشق نیز مدفون می شود.

 

شوشان : اینروزها ازدواج مقوله ای سخت پیچیده شده که ورود به آن گویی دل شیر می خواهد! بنابراین برخی آموزش ها و آگاهی بخشی ها و حتا اطلاع رسانی ها در ارتباط با ازدواج به جوانان و آنانکه در آستانه ازدواج قرار دارند، بسیار پراهمیت است. چراکه روزانه در کنار اخباری مثبتی که در مقوله ازدواج به گوش می رسد، مقوله عدم موفقیت برخی زندگی ها بنا بدلایلی ساده و باور نکردنی نیز به گوش می رسد. بنابراین با توجه به شرایطی که اینروزها برای پسران و دختران وجود دارد، در انتخاب باید بسیار ظریف و دقیق و با شناخت کافی رفتار کرد و تصمیم گرفت.

به گزارش شوشان ، یکی از کسانی که در این زمینه فعالیت های گسترده مکتوب و صوتی و تصویری انجام داده و می دهد، حجت الاسلام حسین دهنوی است. وی از جمله افرادی است که به ارتباط و عشق و علاقه قبل از ازدواج اعتقادی ندارد، چراکه می گوید: ازدواج گورستان عشق است که با وصال عشق نیز مدفون می شود. زندگی که خالی از عشق و محبت باشد هم مردگی است.

4 شرط برای رابطه با جنس مخالف

وی روز گذشته در میان جوانان و نوجوانان خوزستانی در محل تالار مهتاب با اشاره به اینکه ارتباط قبل از ازدواج خوب است اما اگر 4 شرط مهم رعایت شود، گفت: نگاه ریبه، ابراز احساسات و عواطف، خلوت و شرط چهارم که مخصوص به خانم ها می باشد، پرهیز از صحبت های همراه با عشوه و کرشمه می باشد.

حضور دختر و پسر در خلوت! حرام...

نویسنده کتاب گلبرگ ابراز داشت: نگاه ریبه بدین معناست که پسر و دختر نباید با قصد لذت نگاهی آلوده به یکدیگر داشته باشند. همچنین خرج احساسات و عواطف قبل از اینکه به یکدیگر محرم باشند، رفته رفته با ورود به زندگی به سردی می رود و مسلمن این نکته باید از سوی دختر و پسر رعایت شود. خلوت نیز دیگر شرط میان دختران و پسران است که نباید در اتاقی درب بسته و قفل شده کنار یکدیگر بنشینند و امکان رفت و آمد دیگران هم وجود نداشته باشد. این مهم توسط بسیار از فقها حرام اعلام شده مگر اینکه اقلیتی از علما که گفته اند در صورتی می توانند در خلوت با یکدیگر قرار داشته باشند که خوف مفسده نداشته باشند.

تاثیرگذاری 10 برابری خانم ها نسبت به آقایان

دهنوی با بیان اینکه اثرگذاری خانم ها بر آقایان 10 برابر بیشتر از اثرگذاری آقایان بر خانم هاست، گفت: دختران باید مراقب باشند که چگونه و با چه لحنی با پسران حرف می زنند و رفتار می کنند، زیرا با توجه به ظرافت ها، جذابیت ها وزیبایی ها و انرژی های مثبتی که دارند، مردان را بسیار تحت تاثیر قرار می دهند. این در حالی است که این نکته برای آنانکه قصد ازدواج هم دارند، صدق می کند.

وی یادآور شد: برای ازدواجی موفق، آگاهانه و عقلانی این 4 شرط باید رعایت شود، چیزی که تا کنون ندیده ام، البته محال نیست اما در ارتباط های میان پسر و دختر رعایت این 4 نکته کاری است سخت و دشوار.

تنها 30 درصد حرف ها درست است

کارشناس مسایل ازدواج و روابط میان دختران و پسران با بیان اینکه در این دوران تنها 30 درصد از حرف ها درست است، گفت: برخی روابط از طریق فضای مجازی با یکدیگر آشنا می شوند، از یکدیگر مسلمن بهترین ها را می گویند و در این میان برای یکدیگر خالی بندی هایی هم می کنند. جالب اینجاست از این طریق و تنها شنیدن صدای یکدیگر دلبسته می شوند و برای ازدواج اقدام می کنند. در حالی که یک ازدواج با بصیرت و عقلانی هیچ گاه از این طریق نمی باشد.

خواهرم! مراقب گوهر عفت تان باشید

حجت الاسلام دهنوی با بیان اینکه خانم ها خودشان باید مراقب باشند که به بهانه ازدواج به گوهر عفت شان لطمه وارد نشود، گفت: متاسفانه بدلیل عدم رعایت 4 شرطی که گفته شد، دختر و پسر بطور ناخودآگاه مرتکب گناه می شوند، بطوریکه بزرگترین ضربات روحی به دختر و عذاب وجدان برای پسران باقی می ماند. لازم به ذکر است دخترانی که می خواهند ازدواج کنند اما اتفاقی که افتاده را نگویند و مرد بعد متوجه شود عقد آنها باطل است. نیاز به شاهد هم نیست و مهریه ای هم به زن تعلق نمی گیرد.

وی افزود: معمولن شاهد این موضوع بوده ایم که دختران و پسرانی که با هم ارتباط داشته اند، بعد از ازدواج به یکدیگر سوء ظن پیدا کرده و بدبین می شوند. این وضعیت را اختلال هذیانی می گویند و رفتاری بیمارگونه بوجود می آید.

زیباترین بدی ها

دهنوی ادامه داد: ارتباط قبل از ازدواج نیز اینگونه است که خیلی از بدی ها که بدلیل عشق زیاد دیده نمی شد، رو می شود و آنجاست که واکنش های مختلفی از سوی طرفین بوجود می آید. در واقع این مصداق همان گلی است که خارهای آن دیده نمی شود. خارهای گل اگر دستمان را هم بزند محو زیبایی او شده ایم. بنابراین پسر یا دختر قبل از ازدواج همه بدی ها را زیبا می بیند در حالیکه پس از ازدواج خیلی سخت می تواند آنها را تحمل کند.

چند راهکار برای جدایی

وی با بیان اینکه جدایی در این نوع روابط بسیار سخت است و امکان بروز مشکلاتی برای طرفین دارد، گفت: راهکارهایی برای جدایی و اتمام داستان این ارتباط وجود دارد که طی پروسه ای 5 تا 6 هفته امکان پذیر است. پسر و دختر نباید یکدیگر را ببینند، سیم کارت خود را عوض کنند تا صدای یکدیگر را نشنوند، اگر آثاری از یکدیگر دارند از بین ببرند، اگر دفترچه خاطراتی وجود دارد نیز پاره شود تا دیگر بدین شکل کمتر یاد یکدیگر بیافتند. اگر این نکات رعایت شود مطمئنا طی 5 هفته 70 تا 80 درصد وابستگی و دلشوره ها از بین می رود و رفته رفته چند سال یکبار به این رابطه فکر خواهند کرد.

هر 2 باید یک دنیا داشته باشند

دهنوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلاف سنی میان دختر و پسر ابراز داشت: اگر دختری 18 ساله باشد و بخواهد با پسری 26 ساله ازدواج کند، مناسب نیست، چراکه دختر در دنیای نوجوانی است و در این سن و سال بازیگوشی های مربوط به خود را دارد که مسلمن پسر نمی تواند آنها را تحمل کند. این در حالی است که با ازدواج یک دختر 25 ساله و پسری 35 ساله مخالفتی نیست چراکه هر 2 به بلوغ فکری رسیده اند. دختران و پسران توجه داشته باشند که با همتای خود ازدواج کنند.

خطر در ازدواج پسرانی که از همسر خود کوچکترند

وی با ابراز مخالفت با ازدواجی که دختران از پسران بزرگترند، گفت: در این نوع ازدواج 7 آسیب وجود دارد که از جمله می توان به عدم مدیریت مرد بر خانواده اشاره داشت، با توجه به اینکه دختران زودتر از آقایان به بلوغ فکری می رسند در این نوع ازدواج ها که دختر 5 یا 7 سال و حتا بیشتر از پسران بزرگتر بوده اند، زن به نوعی حکم مادر را برای پسر داشته است. چراکه اقتدار و مدیریت خود را بطور کامل از دست می دهد و همین موضوع بروز اختلافات و مشکلات را رقم خواهد زد. این در حالی است که زن ها به مرور زودتر از آقایان شکسته می شوند و شادابی خود را از دست می دهند و این نیز از دیگر معضلات این ازدواج هاست.

اگر استقلال دارید، ازدواج کنید

حجت الاسلام دهنوی در پاسخ به این سوال که شرایط ازدواج برای یک پسر چه می تواند باشد، گفت: از نظر خیلی ها خانه و ماشین و حقوق بالا از مهمترین شرایط ازدواج است، در حالیکه خیلی از خانواده ها تنها انتظارشان پسری سالم و به دور از انحراف است. در واقع آنچه که خوشبختی می آورد چشم و هم چشمی ها و مادیات نیست.

وی ادامه داد: پسران اگر بلحاظ عقلی، شخصیتی، عاطفه و احساس، قدرت مدیریت بحران و استقلال فکری رشد کرده باشند شرایط ازدواج را دارند. چرا که اصلی ترین ملاک برای خانم ها تکیه داشتن است و پسری که این شرایط را ندارد دچار مشکل خواهد شد.

 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمدپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
comment
0
0
comment بسم الله الرحمنن الرحیم
سلام علیکم
اگر مقداری با حاج آقای دهنوی آشنا بودید و مطالب ایشون رو دنبال کرده بودید، این جمله رو نمیفرمودید: «جت الاسلام حسین دهنوی از جمله افرادی است که به ارتباط و عشق و علاقه قبل از ازدواج اعتقادی ندارد چراکه می گوید: ازدواج گورستان عشق است که با وصال عشق نیز مدفون می شود.»
با عشق مشکلی ندارند، با عواطب و احساسات گرمی که چاشنی عقل ندارند، معتقدند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار