شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
مدیر آموزش و پرورش خرمشهر گفت: تراکم دانش‌آموزی در خرمشهر وجود ندارد، اما چون مدارس به‌صورت درست در شهرستان توزیع نشده‌اند، با مشکل تراکم مواجه می‌شویم. به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالحافظ عنبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلساتی در رابطه با بزرگداشت مقام معلم گرفته شد که خوشبختانه به نتایج خوبی دست پیدا کردیم و امیدواریم که همه مصوبات اجرایی شود.

وی ادامه داد: همه ادارات در روز معلم باید سر درب محل‌های خود را با تقدیر و تشکر از فرهنگیان مزین کرده و در مدارس حضور پیدا کنند، تا به‌صورت حضوری از فرهنگیان تقدیر صورت بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر افزود: تخفیف و تقسیط کردن عوارض ساختمان بر عهده شهرداری، ارائه تسهیلات آب و برق بر عهده اداره آبفا و برق، ویزیت رایگان فرهنگیان بر عهده بهداشت ‌و‌ درمان، گشت دریایی برای فرهنگیان بر عهده اداره بنادر از نمونه برنامه‌هایی است که باید در هفته منتسب به فرهنگیان اجرایی شود.

عنبری خاطرنشان کرد: خوشبختانه خیرین مدرسه‌ساز در مدارس جزیره مینو وارد شدند و به‌دنبال افزایش فضا هستند، البته اگر ما مدارس را سامان‌دهی کنیم، کمبود فضا دیگر تأثیرگذار نیست و سامان‌دهی مدارس فقط با دو شیفته کردن آنها میسر است.

وی اظهار کرد: تراکم دانش‌آموزی در خرمشهر وجود ندارد، اما چون مدارس به‌صورت درست در شهرستان توزیع نشده‌اند، با مشکل تراکم مواجه می‌شویم.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر گفت: یکی از برنامه‌های مهم و ویژه ما هوشمند کردن معلمان ابتدایی است، معلمان ابتدایی به‌دنبال آموزش تولید محتوا هستند، که خوشبختانه حدود 300 اثر به استان تحویل داده شد و 22 اثر از آن به کشوری راه پیدا کرد، که مطمئن هستیم در کشور هم به نتایج مهمی دست پیدا می‌کنیم.

وی در رابطه با خانه کنکور تصریح کرد: یکی از امتیازات آموزش و پرورش احداث خانه کنکور است، که این واحد از معلمان نمونه تشکیل شده و با هزینه‌های بسیار پایین عضو می‌پذیرد، که تاکنون حدود 25 درصد از دانش‌آموزان خرمشهری در آن مشغول فعالیت هستند.

عنبری آمار بی‌سوادان در خرمشهر را 3 هزار و 134 نفر خواند و اذعان کرد: ترک تحصیل و دوری از مدرسه در شهر زیاد وجود ندارد، اما در روستاها به‌علت‌هایی چون فرهنگی، عدم امکانات رفاهی و... زیاد است.

وی در رابطه با اسکان سال گذشته بیان کرد: در سال‌های قبل از 94 فعالین ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان به 70 هزار می‌رسید اما در سال 94 رشد چشم‌گیری داشته و 270 هزار پیشرفت داشته بود، که 80 درصد از این جمعیت از فضاهای موجود راضی بودند.

عنبری خبر داد: خوشبختانه امسال دو مدرسه به تعداد مدارس افزوده و دانش‌آموزان در آن مشغول به تحصیل می‌شوند، یکی از این مدارس در منطقه بوستان و دیگری در منطقه فلکه دروازه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار