اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
استاندار خوزستان با بیان این که باید نسبت به کتاب احترام قایل شد و به کتاب‌های بی‌محتوا اجازه چاپ ندهیم اظهار داشت: در چاپ کتاب نباید سلیقه‌ای برخورد کرد.

عبدالحسن مقتدایی در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال 95 با اشاره به وجود علمای برجسته کشور و استان گفت: یک شخصیت جلودار و پرچم‌دار است برای یک تفکر که با زحمت بسیار توانستند جلوه‌های روشنفکری را نمایان کنند.

وی با بیان این که کسانی همچون علامه جعفری، شهید مطهری و... هم قشر روشنفکر را می‌دیدند و هم حوزوی را و امام راحل (ره) نیز بر بحث وحدت حوزه و دانشگاه تاکید داشتند خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم بریدگی و گسستگی بین نسل‌ها را کاهش دهیم.

مقتدایی به نیازمندی‌های کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و با بیان این که هر کدام از مصوبات این جلسه در شورای برنامه‌ریزی بررسی و همچنین منابع مالی در این خصوص در نظر گرفته می‌شود اضافه کرد: خوشبختانه فرمانداران و شهرداران استان به امور فرهنگی رغبت و توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

وی به تعداد 153 هزار نفری اعضای کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و ادامه داد: برای سرانه مطالعه تنها نباید اعضای کتابخانه‌ها در نظر گرفته شوند چراکه ما قشر 130 هزار نفری دانشجویان و 65 هزار نفری معلمان و همچنین استادان دانشگاهی را داریم که یا به اجبار یا از روی علاقه به مطالعه کتاب می‌پردازند.

او با اشاره به این که این افراد باید به آمار مطالعه اضافه شوند چراکه این کار احترام گذاشتن به این اقشار است و اگر به دنبال عوامل تشویقی می‌گردید باید به این موارد توجه کنید افزود: علاوه بر آن مجموعه‌هایی همچون نفت، بنادر، کشت و صنعت، پتروشیمی و... دارای کتابخانه‌های تخصصی بسیار خوبی هستند که روزانه مراجعات زیادی دارند و به مطالعه می‌پردازند.

استاندار خوزستان با بیان این که هیچ استانی به اندازه خوزستان کتابخانه‌های تخصصی ندارد از این رو باید در آمار کتابخانه‌ها و کتابخوانان این‌ها را نیز اضافه کرد اظهار داشت: می‌توان از کمک‌های مالی این سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای بهبود وضعیت کتابخانه‌ها استفاده کرد.

وی با تاکید بر این که باید نسبت به کتاب احترام قایل شد و به کتاب‌های بی‌محتوا اجازه چاپ ندهیم اظهار کرد: تالیفات استان را باید رتبه‌بندی کرد و در نشست‌ها، کنگره‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی را به صورت تخصصی برگزار کنیم.

او بیان کرد: بسیاری از مردم امروزه کتاب را به صورت الکترونیکی و از طریق فضای مجازی مطالعه می‌کنند. مهم بحث مطالعه و انتقال مطالب است که اتفاق می‌افتد و تنها شکل ارایه آن تغییر کرده ولی اصل که همان رسالت مطالعه است حفظ شده است. باید اجازه دهیم هر کس به هر شکلی که علاقه دارد مطالعه کند.

مقتدایی با اشاره به این که در چاپ کتاب نباید سلیقه‌ای برخورد کرد و چون از فلان شخص خوش‌مان نمی‌آید یا در مجلسی حرفی زده نوشته‌ای که دارای محتوای بالایی است را رد کرد یادآور شد: در نوشته‌ها باید بازنگری و برای قهرمانان ارزش ویژه‌ای قابل شد و به نویسندگان و ناشران فرصت داد تا دیده شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار