شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
نويد قائدي

مقتدايي عزل شد يا استعفا داد و پشت پرده اين تغيير ناگهاني چیست به زودی حقايق مشخص خواهد شد.

ما امروز تمام ذهن و گمانه زني ها بر سر جايگزين است، قطعاً فردي لايق نشستن بر اين كرسي است كه بتواند از منابع موجود و شرايط پيش روي استفاده و چهره استان را دگرگون نمايد، آيا گزينه هاي احتمالي معرفي شده مي توانند اين كار را انجام دهند.

استان خوزستان در يك جمله عقب مانده و عقب افتاده است يعني آثار توسعه و پيشرفت در آن ديده نمي شود ،اگر سهم صنايع و منابع بزرگ ملي را از استان كسر گردد از توسعه نمره مردودي باقي مي ماند،تنها توليدات خودكفاي استان محصولات كشاورزي است كه اين چرخه كشاورزي هم مظلوم واقع شده است و جاي بحث هاي فراوان دارد.

به كدامين داشته هاي استان بايد فخر فروخت،فرودگاه و پروازهاي آنچناني،داشتن رونق تجاري محصولات استان ،داشتن مجتمع هاي تجاري و تفريحي و رفاهي ، شهرسازي مطلوب و رو به پيشرفت، داشتن فرهنگسراها و كتابخانه و مراكز سينمايي ويژه، داشتن دانشگاه هاي رو به پيشرفت و مدرن، سيستم هاي نوين حمل جاده اي و ريلي ، وضعيت آب شرب و آب هاي كشاورزي ، داشتن مديران قوي و بي نقص در تمامي حوزه ها،شبكه هاي بهداشت و درمان.

در كدام يك از موارد گفته و نگفته شده مذكور خوزستان شاخص است ، چرا بايد با ارائه آمار و ارقام هاي جعلي و ناصحيح ذهن مردم را منحرف كرد،امروز اگر كودك خردسالي از يكي از استان هاي ديگر كشور وارد اين استان زرخير شود به وضوح متوجه حجم و سطح بالاي عقب ماندگي هاي استان خواهد شد چرا نبايد با مردم صادق بود، بهتر است كمتر با شعور و فهم مردم بازي شود.

گزينه هاي اعلام شده هيچكدام نمي توانند فردي واجد شرايط براي سكانداري استانداري خوزستان باشند. خوزستان به تغيير نگرش و تزريق تفكر و ايده هاي نوين نياز دارد تا بتواند متحول شود تعداد زيادي از مديران فسيل شده فعلي بايد سال هاي باقي مانده عمر را صرف كارهاي خير نمايند .

اگر تشنه خدمت رساني به مردم و اداي تكليف هستند نه با سطح دانش اندك خود جايگاههاي مهم مديريتي استان را اشغال نمايند، فضاي پيش روي جامعه مردماني هستند با دسترسي به منابع وسيع اطلاعات و ارتباط و ديگر نمي توان با شيوه هاي سنتي گذشته با آنان برخورد كرد،مردم در انتخابات اخير نشان دادند مطالبات زيادي دارند و تشنه تغيير و تحول هستند و اگر به خواست آنان توجه نشود جامعه دچار ياس و سرخوردگي خواهد شد و چالش هاي بعدي در جامعه بروز خواهد داد.لذا در انتخاب استاندار دقت و تدبير ويژه اي نياز است و بايد فردي نخبه و داراي سطح تفكرات بزرگ و برنامه ريز سكان مديريت استان را بدست گيرد ، مگرنه با انتخاب افراد محفل نشين و گروهي و باندي كار بجايي نخواهد رسيد.
برچسب ها: نويد قائدي
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار