شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴

مديركل تعزيرات حكومتي خوزستان از آغاز به كار شعبه ويژه رسيدگي به جرائم اقتصادي خبر داد.

سيدرضا جابري اظهار كرد: از اين پس رسيدگي به گزارش تخلفات و صدور احكام با سرعت انجام و احكام در محل اجرايي مي‌شوند. همچنين پس از ارائه گزارش تخلف احتكار از سوي شهروندان، ماموران اداره‌كل تعزيرات در كوتاه‌ترين زمان در محل حاضر مي‌شوند و مورد را رسيدگي مي‌كنند.

وي با بيان اينكه در طرح رسيدگي به جرائم اقتصادي قاضي خود بازرس و ناظر است، افزود: قانونگذار اين اختيار را به تعزيرات داده كه بازرس در معيت قاضي در محل تخلف حاضر شود؛ قضات با بررسي تخلف، حكم مورد نياز را در محل وقوع تخلف صادر و اين حكم در همان محل اجرايي مي‌شود. هم‌اكنون 10 قاضي در شعب ثابت مستقرند و روزانه دو قاضي براي نظارت در سطح شهر اعزام مي‌شود.

مديركل تعزيرات حكومتي خوزستان خاطرنشان كرد:‌ تاكنون احتكار مرغ در سطح بازار مشاهده نشده است و احتكار در واحدهاي پرورشي نيز در حال بررسي است. تعدادي از مرغداري‌ها مرغ را به مرحله توليد رسانده‌اند، ولي مرغدار به دلايلي مرغ را احتكار كرده است؛ براي برخورد با اين‌گونه موارد اين موضوع بايد بررسي شود كه آيا مرغ به مرحله رشد رسيده يا خير، لذا اين امر به نظر كارشناس نياز دارد؛ در اين زمينه چهار پرونده در حال رسيدگي است.

جابري گفت: اگر حجم خاصي از كالا نگهداري و عرضه نشود مي‌توان به عنوان احتكار با آن برخورد كرد. احتكار يك تخلف اقتصادي است و برخورد با آن در صلاحيت تعزيرات است. جزاي نقدي محتكر هم دو تا پنج برابر ارزش واقعي كالا است و جنس باقي‌مانده نيز با قيمت واقعي و مصوب بايد در بازار به فروش برسد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار