شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
هنوز به صورت رسمی هیچ گونه ممنوعیتی در خصوص کشت تابستانه به ما اعلام نشده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص ممنوعیت کشت تابستانه در حوزه زهره، مارون و جراحی که چندی پیش توسط سازمان آب و برق استان اعلام شد، گفت: هر گونه ممنوعیت کشت در هر حوضه‌ای باید توسط ستاد خشکسالی و با حضور استاندار بررسی و سپس اعلام شود.
 
محمد قاسمی نژاد در گفت‌وگو با ایسن، اظهار کرد: هنوز به صورت رسمی هیچ گونه ممنوعیتی در خصوص کشت تابستانه به ما اعلام نشده است.
 
وی افزود: البته سال گذشته هم کشت تابستانه در حوضه مارون ممنوع شد و حتی آب لازم برای کشت پاییزه نیز با مشکلاتی مواجه شد، به طوری‌که حدود 40 هزار هکتار از اراضی کشت پاییزه غیرقابل برداشت شدند.
 
قاسمی نژاد تصریح کرد: در مجموع در حوضه‌های آبی زهره، مارون و جراحی حدود 12 هزار هکتار ذرت، 6 هزار هکتار کنجد، حدود 5 هزار هکتار صیفی جات، حدود 7 هزار هکتار حبوبات و 10 هزار هکتار برنج کشت می‌شود و البته علاوه بر این‌ها کشت علوفه نیز در اراضی این سه حوضه انجام می‌شود که برای خود مصرفی است؛ بنابراین ممنوعیت کشت تابستانه موجب تحمیل فشارهای اقتصادی بر کشاورزان خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: اعلام ممنوعیت کشت تابستانه در حوزه اختیارات سازمان آب و برق نیست و اساسا ممنوعیت کشت در هر حوزه‌ای باید در ستاد خشکسالی و به ریاست استاندار بررسی و اعلام می‌شود و اگر قرار است ممنوعیت کشت در هر حوضه‌ای اعمال شود، باید با ادله و برهان کافی باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار