شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه 29 اردیبهشت، از وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور طی سه روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (سه‌شنبه، 28 اردیبهشت) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، بارش‌های پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی برای مناطق شمال غرب، شمال شرق و برخی مناطق دامنه‌های البرز شرقی و ارتفاعات جنوب و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 29 و 30 اردیبهشت، با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بر میزان ناپایداری‌ها افزوده شده که انتظار ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی برای شمال غرب، غرب، مرکز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز پیش‌بینی می‌شود.

افزایش دما در گیلان و اردبیل از چهارشنبه

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: در روز چهارشنبه با احتمال تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بعدازظهر برای استان‌های ایلام و خوزستان، وقوع گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست. همچنین از اواخر وقت روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی برای استان‌های گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه طی سه روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد، اظهار کرد: امروز برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات سمنان و شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در تهران

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت، کمی ابری، بتدریج افزایش ابر، اوایل شب رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 35 و 22 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 30 اردیبهشت، نیمه ابری تا ابری، همراه با رگبار و رعدو برق، گاهی وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 36 و 22 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اطلاعیه اخیر این سازمان و با تاکید بر اینکه تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ورود سامانه بارشی را در بعدازظهر و اواخر وقت امروز نشان می‌دهد، گفت: انتظار می‌رود این سامانه تا روز پنج‌شنبه 30 اردیبهشت موجب بارش باران، در برخی نقاط به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور شود.

وی اظهار کرد: در روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت، از بعدازظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال اردبیل، ارتفاعات سمنان، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی رخ می‌دهد.

به گفته وظیفه، در روز چهارشنبه 29 ادریبهشت، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات سمنان، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات سمنان، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی همچنین وزش باد شدید جنوبی برای اردبیل و پاره‌ای نقاط گیلان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در روز پنجشنبه 30 اردیبهشت، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و وزش باد شدید جنوبی در اردبیل و پاره‌ای نقاط گیلان رخ خواهد داد، همچنین احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت در این شرایط بویژه در مناطق کوهستانی و دره‌های پر شیب بسیار است، بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از برخورد صاعقه و کاهش خسارات احتیاط لازم به عمل آورده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار