اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تشریح وضعیت کشت گندم در استان گفت: با وجود طوفان، تگرگ، خشکسالی، باران‌های سیل‌آسا که سال گذشته و امسال به وقوع پیوست، خوزستان همچنان رکورددار تولید گندم در سطح کشور است.
 
کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: خوشبختانه جایگاه استان از نظر خرید گندم نه تنها تنزل نیافته بلکه به افزایش 360 هزار تنی در خرید گندم نسبت به سال گذشته نیز دست یافتیم و با وجود طوفان، تگرگ و خشکسالی اواخر سال گذشته و سیلاب و بارش‌های سیل‌آسای 25 فروردین‌ماه امسال، همچنان خوزستان در زمینه خرید و تولید گندم حائز مقام اول است.
 
وی افزود: خرید گندم در استان نسبت به سال گذشته 37.5 درصد افزایش یافته که این رقم رکورد جدیدی در تاریخ و سابقه کشت گندم در خوزستان به شمار می‌رود و سال گذشته میزان خرید 960 هزار تن بود که امسال تاکنون یک میلیون و 320 هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده است.
 
چنگلوایی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم آبی استان 400 هزار هکتار و گندم دیم 150 هزار هکتار بود که به علت عدم بارندگی در محدوده زمانی 13 دی‌ماه تا 25 اسفندماه سال گذشته، 100 هزار هکتار از اراضی گندم دیم دچار آسیب‌هایی از جمله ریزش و افت محصول شدند.
 
وی از تولید 60 هزار تن گندم بذری علاوه بر خرید یک میلیون و 320 هزار تن گندم نان خبر داد و خاطرنشان کرد: اگرچه پیش‌بینی خرید و تولید گندم ما قبل از وقوع سیلاب بیش از خرید فعلی بود اما رقم کنونی نیز رکوردی در تاریخ کشت گندم خوزستان محسوب می‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص علل افزایش عملکرد استان در کشت گندم نسبت به سال قبل عنوان کرد: در وهله اول عنایت خداوند و تلاش خود کشاورزان و پس از آن برنامه‌ریزی‌های خوب سازمان جهاد کشاورزی، رعایت تاریخ کاشت و کشت به موقع، تغذیه مناسب، مدیریت مبارزه با علف‌های هرز و سایر مراقبت‌های زراعی، نظارت‌های فنی عوامل اجرایی و تحقیقاتی، افزایش توزیع بذر اصلاح‌شده و غیره موجب شد تا رکورد جدیدی را در زمینه عملکرد اراضی گندم در خوزستان شاهد باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار