شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
تاباتا در ترکیب قطر؛
آقای گل ۳۵ ساله لیگ ستارگان قطر برای تیم ملی فوتبال ایران خط و نشان کشید و گفت: «بازی برابر ایران دشوار است اما از بازی جلوی 100 هزار تماشاگر ایرانی ترسی نداریم.»
 رودریگو باربوسا تاباتا برزیلی در 35 سالگی موفق شد با کسب تابعیت قطری برای تیم‌ملی عنابی‌ها 2 بازی انجام دهد.

کاپیتان الریان که می‌داند سخت‌ترین دیدار قطری‌ها در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه ایران است می‌گوید:

 «دیدار دشواری است اما از بازی جلوی 100 هزار تماشاگر ایرانی ترسی نداریم.»


درواقع بازیکنی این ادعا را کرده که تاکنون شانس بازی برابر تیم‌ملی ایران را نداشته است. تاباتا البته از تجربه کافی برخوردار است و قبل از این در سال‌های 2013 و 2014 به استقلال و سپاهان گل زده است.

2 بازی ملی و 2 نتیجه مشابه

هافبک تهاجمی برزیلی متولد آراکاتوبا سرزمین قهوه است. این بازیکن خلاق با توانایی بازی در پست هافبک طراح و مهاجم سایه، 171 سانتی‌متر بلندی قامت دارد و بالاخره پس از کش و قوس فراوان در سال 2016 تعداد بازی‌های ملی‌اش به عدد 2 رسید.

تاباتا ابتدا در ایستگاه نهم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 89 دقیقه برای قطر مقابل هنگ‌کنگ به میدان رفت تا شریک پیروزی 2 بر صر شاگردان خوزه دانیل کارنو اروگوئه‌ای باشد.

این برزیلی سپس 90 دقیقه مقابل چین تلاش کرد که حاصل شکست 2 بر صفر عنابی‌ها برابر میزبان بود.

15 گل در سری A برزیل زد 2 گل برای بشیکتاش

اوج هنر تاباتا طی سال‌های 2006 تا 2008 به صحنه آمد. این هافبک برزیلی در سری A فوتبال کشورش پیراهن سانتوز را بر تن داشت تا طی 3 فصل 81 بازی انجام دهد و 15 گل به ثمر برساند.

این بازیکن سال 2009 به بشیکتاش در سوپرلیگ ترکیه پیوست تا یک فصل و نیم برای این تیم سرشناس توپ بزند. حاصل این تلاش هم انجام 30 بازی و زدن 2 گل بود.

121 بازی قطری و 72 گل

تاباتا از نیم‌فصل دوم فصل 2011-2010 لیگ ستارگان قطر به الریان پیوست تا طی 6 فصل و نیم – در کشور عنابی‌ها- 121 بازی انجام دهد و 72 گل به ثمر برساند. 

باربوسا که امیدوار است با تیم‌ملی قطر بازی‌های بیشتری را در سال‌های آخر فوتبالش تجربه کند، در لیگ قهرمانان سال 2013 با پیراهن الریان یک گل به استقلال زد. هرچند که نتیجه نهایی تساوی 3-3 بود.

این برزیلی قطری شده، در سال 2014 با پیراهن السد هم یک گل به سپاهان زد تا شریک پیروزی 3 بر یک تیمش برابر اصفهانی‌ها شود.

حال باید دید بازیکنی که مدعی شده ترسی از رویارویی با تیم‌ملی ایران و 100 هزار هوادارش در استادیوم آزادی ندارد، یازدهم شهریور ماه در عمل به چه نتیجه‌ای مقابل شاگردان کارلوس کی‌روش خواهد رسید؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار