شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹

میثم برون

پس از تعویض دو استاندار در هفته جاری از سوی دولت و اظهار نظر وزیر کشور در خصوص امکان در راه بودن تعویض چند استاندار دیگر صحبت هایی در رابطه با تغییر استاندار خوزستان بازهم مطرح شد و این شایعات را که مدت زیادی از مطرح شدنش می گذرد دوباره بر سر زبان ها جاری کرده است.

خوزستان استانی است که با هیچ استان دیگری قابل مقایسه نیست و شرایط خاص خود را داراست. به همین دلیل دولت باید به مدیریت این استان نگاه ویژه داشته باشد. خوزستان در حالی بازهم شایعه تغییر مدیریت ارشد استان را بر سر زبان ها می بیند که سال ها از همین موضوع یعنی عدم ثبات مدیریت ضربه خورده است و در این برهه زمانی که برای نخستن بار عمر یک استاندار به بیش از 6 سال رسیده است باید از این فرصت استفاده کرد و این ریسک را نپذیریم که تن به تغییر استاندار دهیم در حالی که مشخص نیست آیا کسی که بجای وی قرار خواهد گرفت خواهد توانست موفقیتی در بهبود شرایط استان بدست آورد یا خیر باز هم در برخورد با منافع انحصارطلبان بازار شایعه دوباره گرم می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان،  به این نکته بسیار مهم هم اشاره نمود که هیچ مدیر قوی و در حد و اندازه های استانداری خوزستان این ریسک را نمی پذیرد که برای یکسال استاندار شود در حالی که از شرایط و اتفاقات ریاست جمهوری و تشکیل دولت یازدهم بی خبر است و مشخص نیست که آیا دولت جدیدی که سر خواهد آمد چه شرایطی را رقم خواهد زد و از آن طرف هم اگر دید ما به سمت منافع استان باشد و پیشرفت و ترقی استان را ملاک قرار دهیم هیچکس نمی پذیرد تا سکان استان بزرگ و سرنوشت ساز کشور به دست مدیری سپرده شود که در حد و اندازه های آن نیست و تنها کسانی از این اتفاق متضرر خواهند شد خوزستانی ها خواهند بود.

اما سوالی که پیش می آید این است که چه کسانی از این شایعات و احیانا از این تغییر سود خواهند برد و چه کسانی ضرر خواهند نمود؟

پر مسلم است در اولین فرصت متضرر اصلی این تغییرات استان خوزستان و مردم شریف آن می باشد اما از آنسوی شایعه پراکنی و هجمه های تبلیغاتی بصورت های مختلف از سوی کسانی در حال گردش است که خیر و صلاح استان برایشان در حد درخواست ها و انحصار طلبی های خودشان نیست.

حجازی در طول این مدت توانست ثبات مدیریتی را در استان به حد اعلای خود برساند و در مراحلی نیز دست به تعویض های ناگزیر زده است. چنانکه در زمینه میراث فرهنگی استان این تغییر را ایجاد نموده و هنوز هم احتمال دارد که تغییراتی را بدهد.

به هر حال نگاه ویژه به وی به عنوان یک استاندار نمونه و ممتاز در استان کاملا مشخص و مبرز است و استان و نمایندگان استان باید به دور از مواضع و نقطه نظرات در حفظ و نگهداری نیروهای مقتدر و قدرتمند استان تلاش و سعی نمایند.

این امیدواری ما در تماس هایی که با نمایندگان استان داشته ایم رنگ واقعیت به خود گرفته اما دامان شایعه هنوز در حال کشیده شدن است و امیدواریم این شایعات در روند تلاش حجازی برای خدمت تاثیر گذار نباشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار