شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۸۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
آخرین وضعیت کارگران بازداشتی شهرداری اهواز
ظاهرا سودجویی بعضی از افراد از تجمع صنفی به رفتارهای خلاف هنجار انجامید و متاسفانه این مساله بازداشت پنج روزه ...


شوشان: تمامی 20 کارگر بازداشت شده شهرداری اهواز پس از پنج روز با قرار کفالت آزاد شدند. در همین زمینه آقایار حسینی دبیرخانه کارگر خوزستان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: برای هرکدام از این کارگران معادل 30 میلیون تومان به عنوان قرار آزادی مشروط تعیین شده است. 

پیش از این نیز کاظم سواری، عضو شورای شهر اهواز در ارتباط با آخرین وضعیت کارگران بازداشتی شهرداری اهواز گفته بود که این کارگران به زودی آزاد می شود.

وی افزود: در جلسه ای که امروز صبح، شورای شهر اهواز با شهردار و چند تن از مسئولان شهر برگزار کرد، قرار شد  برای آزادی کارگران، با قاضی پرونده صحبت شود که پس از مذاکره با این مقام قضایی، مقرر شد کارگران تا ساعتی دیگر آزاد شوند و پرونده مختومه اعلام شود.

سواری در ارتباط با علت بازداشت این کارگران گفت: ظاهرا سودجویی بعضی از افراد از تجمع صنفی کارگرانی که خواستار مطالبات مزدی خود بودند، به رفتارهای خلاف هنجار انجامید و متاسفانه این مساله  بازداشت پنج روزه کارگران یاد شده را به دنبال داشت.

این عضو شورای شهر اهواز با بیان این مطلب که در مورد معوقات مزدی این کارگران، تقصیر متوجه پیمانکار است افزود: شهرداری تا پایان اسفندماه صورت وضعیت های شرکت‌های پیمانکاری را تسویه کرده و بر اساس قانون، پیمانکاران موظفند تا دو ماه دستمزد و مطالبات کارگران را بپردازند که در این زمینه، شرکت پیمانکار از انجام وظایف قانونی خود تخطی کرده است.

سواری در پایان تصریح کرد: وظیفه شهرداری اهواز است که از مجاری قانونی تخلف پیمانکار را پیگیری کند.

 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علیرضا عبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
comment
0
0
comment بزای [...]اهواز به علت دستگیری این کارگران متاسفم کسانی دستگیر شدند که حقشان را می خواهند [...] اگه این کارگر شکایت بکند کی حقش را می دهد این قدر دست توی دست بسیار است که حقی برایش نمی گذارند دست بالا دست نیست که پیمانکار بترسد یا شهردار هرکی به هرکی است شما خودتان امتحان کنید یک کارگر شکایت کند سال و روزش که هیچ عمرش را بگذارد به نتیجه نمی رسد اون میگه مقصر اینه اون میگه مقصر این مگه یک و دویست پوله که اون هم چند ماه ندهندش مگه کارگر از کجا بیاره بخوره وضع بازار خراب و گرانی و بی سروسامانی رو توی مملکت نمی بینید که حقوق کار گر را ندهند حال [...] شرط وشروط می گذارید راست میگید [...]حق تمام کارگران را از پیمانکاران در استان بگیرد [...] حتی توی دادن حق هم سیاسی بازی شده کشور های خارجی هر روز دارند برای افزایش حقوق می ریزند توی خیابان حالا اینها ریختند شما ناراحت شدید چرا باید مرغ همسایه غاز باشه و مرغ ماه مرغ کاکل به سر [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار