شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵
شوشان : شنیده شده که شورای نامگذاری خیابان های اهواز، پل های شهر اهواز را بنام سرداران شهید استان نامگذاری کرده است. این اقدام ارزشی شهرداری اهواز بی تردید مورد استقبال خانواده شهدا و ایثارگران قرار خواهد گرفت. مدتی قبل نیز یکی از خیابان های ساحلی اصلی شهر اهواز توسط شورای نامگذاری بنام شهید بهنام محمدی نامگذاری شده بود. شهید بهنام محمدی نوجوان 13 ساله ای است که در خرمشهر به شهادت رسید و متاسفانه تا پیش از این، نامی از وی در خیابان های شهر اهواز نبود. بگفته مکارمی دبیر شورای نامگذاری، تندیس شهدای بزرگوار هشت سال دفاع مقدس نیز در اهواز نصب خواهد شد.
وی از نامگذاری بیش از70 درصد از خیابان ها و اماکن عمومی اهواز بنام شهدا، مفاخر مذهبی، نام های دینی و ارزشی و علمی خبر داد و گفت : با توجه به تاکید شهردار اهواز در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، مجموعه های ورزشی احداث شده در سال گذشته، بنام شهدای محلات اهواز نامگذاری شده است. بگفته وی، در این دوره همچنین سعی شده است تا در شهرک های مختلف، نامگذاری ها بر اساس نوعی هماهنگی و تناسب انجام بشود بگونه ای که در شهرک رزمندگان اهواز خیابان های اصلی و فرعی و میادین، بنام عملیات ها، رمزهای عملیاتی و اماکن عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نام گذاری شده است. همچنین میدان ورودی اهواز از سمت آبادان بنام دفاع مقدس نامگذاری شده است که در حال حاضر تندیس آن نیز در حال احداث است.
به نظر می رسد این رویکرد ارزشی که شورای نامگذاری در یکسال اخیر در پیش گرفته و جبران کم توجهی های سال های قبل را می کند می بایست در دیگر شهرهای استان نیز مورد توجه قرار بگیرد چرا که دفاع مقدس و یاد شهدای عزیز، شناسنامه و سند هویت استان ماست و حیف است که خیابان ها و اماکن عمومی ما بدون شناسنامه باقی بمانند.
ضمن آنکه لازم است شناسنامه دار کردن خیابان ها و نصب تابلوها در شهرهای مختلف بویژه شهرهای بزرگ استان بصورت جدی مورد توجه قرار بگیرد و خیابان های فاقد تابلو صاحب تابلو شوند و تابلوهای فرسوده نیز جای خود را به تابلوهای نو بدهند. بی شک این موضوع مورد توجه میهمانان و مسافران قرار خواهد گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار