شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ضریب نفوذ فاضلاب خانگی در استان خوزستان افزایش می‌یابد.

محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهار کرد: هیئت وزیران مجوز احداث 10 تصفیه‌خانه را با استفاده از فایناس داخلی و خارجی صادر کرده است که از این تعداد پنج تصفیه‌خانه فاضلاب به مناقصه بین‌المللی رفته و مناقصه پنج تصفیه‌خانه شهرهای شوش، اندیمشک، بهبهان، بستان و ایذه نیز در آینده‌ای نزدیک به‌صورت بین‌المللی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما در راستای رفع مشکلات آب و فاضلاب شهروندان خوزستانی است، افزود: استفاده از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و مؤسسات معتبر به‌منظور احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تعدادی دیگر از شهرها در حال پیگیری است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان تصریح کرد: اجرای پروژه‌های فاضلاب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فایناس یکی از اقدامات جدید و مؤثر شرکت آبفا در استان است که ضریب نفوذ فاضلاب خانگی و شاخص‌های بهداشتی را به میزان قابل توجهی در استان خوزستان افزایش خواهد داد.

وی اضافه کرد: عمده‌ترین مشکل فاضلاب در شهرهایی چون آبادان، فرسودگی سیستم شبکه فاضلاب بوده که با تأمین اعتبار ویژه در این خصوص و ارائه راهکارهای جدید به‌زودی سیستم جدید جایگزین و یا ساماندهی می‌شود.

صنیعی‌نژاد همچنین عنوان کرد: به‌منظور حفاظت از منابع آبی، رعایت شاخص‌های زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب در دستور کار شرکت قرار گرفت و به مناقصه بین‌المللی گذاشته شده است.

وی در پایان اظهار کرد: با وجود تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده به کشورمان، مناقصه بزرگ 10 شهر استان خوزستان در دو مرحله در حال تنظیم، انجام و پیگیری است که هر چه سریع‌تر با همت مسئولان شهری و استانی محقق می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار