شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱

مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از احداث نخستین باغ موزه طبیعی 3 هزار مترمربعی دفاع مقدس در آبادان خبر داد.

ابراهیم پودن چی گفت: طرح اولیه باغ موزه دفاع مقدس آبادان در استانداری خوزستان به تصویب رسیده و به زودی این پروژه در شهر آبادان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اظهار داشت: سالن موزه این باغ در وسعت 40 هزار متر مربعی و سقف‌دار متشکل از 6 تالار با نام‌های تالار مقاومت، انقلاب، تالار آبادان در قبل از جنگ، تالار پیروزی، امام و شهدا طرح‌ریزی شده است.

پودن چی افزود: باغ موزه آبادان با نمایش طبیعت بکر و دست نخورده جنگ تحمیلی در منطقه، بازدیدکنندگان داخل و خارج از استان خوزستان را با حوادث جنگ تحمیلی در آبادان آشنا می‌کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی این پروژه گفت: باغ موزه آبادان در کنار روابط عمومی پالایشگاه واقع شده و در گذشته منازل مسکونی و خوابگاه پرستاران، در این مکان مستقر بوده است.

به گفته وی، منطقه‌ای که باغ موزه دفاع مقدس آبادان در آن واقع شده تنها منطقه در شهرستان آبادان است که بازسازی نشده و دست نخورده باقی مانده است. همچنین تالار تخصصی صنعت نفت و کتابخانه تخصصی ویژه تألیفات و آثار منتشر شده در حوزه جنگ تحمیلی از دیگر امکانات فرهنگی این پروژه در شهر آبادان است.

پودن چی گفت: این منطقه از شهر، با وجود آثار باقی مانده جنگ تحمیلی و جای خمپاره، توپ و گلوله بر در و دیوار به خوبی یادآور حوادث و اتفاقات جنگ تحمیلی در شهرستان آبادان است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، در پایان اظهار امیدواری کرد با احداث و راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس آبادان در طبیعت بکر و دست نخورده جنگ تحمیلی این نقطه از شهرستان حوادث و اتفاقات جنگ را در آبادان برای بازدیدکنندگان تداعی کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار