اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوش از مهار آتش سوزی در پارک ملی کرخه در شمال استان خوزستان خبر داد.

آتش سطحی معادل 20 هکتار از جنگل های کرخه در شهرستان شوش در شمال خوزستان را از عصر پنجشنبه گذشته فرا گرفت. فیروز حاجی کلی  گفت:آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کرخه در ساعت 2 بامداد روز شنبه با تلاش دستگاههای اجرایی و کمک اهالی مهار شد.

وی با بیان اینکه علت این آتش سوزی در دست بررسی است افزود:فرماندار شوش به رئیس مدیریت بحران این شهرستان ، بخشدار شاوور و نیز آتش نشانی شاوور و شهرهای حر ، الوان ، شوش ، دزفول و اندیمشک نیز در کنار نیروهای مردمی در مهار آتش مشارکت داشتند.

حاجی کلی در خصوص میزان خسارت وارده به پارک ملی کرخه و نیز وسعت آتش سوزی اظهار نظر نکرد اما گفت:میزان خسارت وارده ناشی از آتش سوزی در دست بررسی است. وی افزود:برای جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل کرخه تانکرهای آب به منطقه منتقل شده و در حال آبپاشی جنگل می باشند.

آتش سوزی عصر پنجشنبه در جنگل کرخه اطراف روستای بیت جوحی بخش شاوور شهرستان شوش بامداد جمعه مهار شد اما به دلیل وزش باد و سخت گذر بودن منطقه آتش دوباره شعله ور گردید. پارک ملی کرخه (منطقه حفاظت شده کرخه) به مساحت حدود 200 هکتار محل زیست گونه های مختلف گیاهی و جانوری از جمله گوزن زرد ایرانی است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار