شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
رئیس تعمیرات خط منطقه خوزستان، از اتمام موفقیت‌آمیز عملیات بورینگ خط لوله ٢٦ اینچ نفت‌کوره آبادان – ماهشهر در تقاطع آزادراه خلیج فارس (اهواز – ماهشهر) خبر داد.
کیخسرو حاجی‌پور در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: عملیات بورینگ بر اساس گزارش نهایی واحد مهندسی از پیگرانی هوشمند خط لوله ٢٦ اینچ نفت‌کوره آبادان – ماهشهر انجام شد.

به گفته وی، با توجه به مشخص شدن ٢ نقطه خوردگی احتمال نشتی و خوردگی شدید و غیرقابل استفاده بودن کیسینگ موجود در زیر آزادراه خلیج فارس (اهواز- ماهشهر)، با تصمیم‌گیری مدیر و معاونان فنی منطقه، واحد تعمیرات خط اقدام به انجام عملیات بورینگ (عبور لوله به وسیله حفاری افقی) و عبور کیسینگ جدید به موازات کیسینگ قبلی در این محدوده کرد.

رئیس واحد تعمیرات خط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان، با بیان این‌که این عملیات با اخذ مجوزهای لازم از شرکت آزادراه خلیج فارس اجرا شد، ادامه داد: عملیات با عبور یک غلاف جدید به روش بورینگ در مجاور غلاف سابق شروع شد، سپس لوله کیسینگ ٣٠ اینچ به ضخامت ٥٦٠/٠ اینچ و به طول ١٢٠ متر در عمق ٥/٢ متری از زیر جاده عبور و در نهایت عملیات لوله‌رانی خط لوله ٢٦ اینچ در آن انجام شد.

وی با اشاره به این‌که پس از پایان عملیات لوله‌رانی و تست هیدرواستاتیک خط و اخذ توقف خط لوله ٢٦ اینچ نفت‌کوره آبادان – ماهشهر عملیات قطع و وصل انجام خواهد گرفت، افزود: با اجرای این عملیات یکی دیگر از نقاط چالش برانگیز خط لوله ٢٦ اینچ آبادان – ماهشهر برای انتقال پایدار نفت‌کوره به نقطه ایمن و مطلوبی تبدیل می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار