اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
وزارت کشور افغانستان شمار کشته های انفجار امروز کابل را 80 تن و تعداد مجروحان را 231 نفر اعلام کرد. پیشتر وزارت بهداشت از انتقال 61 کشته به بیمارستان های پایتخت خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور افغانستان، روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که انفجارهای امروز کابل 80 کشته و 231 زخمی بر جای گذاشته است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار دلخراش را به عهده گرفته است. 

شاهدان عینی گفتند، سه مهاجم انتحاری قصد داشتند خود را در میان تظاهرکنندگان منفجر کنند که یک تن از آنان توسط پلیس هدف قرار گرفت و کشته شد، اما دو تن دیگر با فاصله ای اندک خود را منفجر کردند. 

بعد از این انفجار شرکت کنندگان در تظاهرات متفرق شدند، اما شماری از آنان اعلام کردند که از خواسته های خود دست نخواهند کشید و بار دیگر این تظاهرات را سامان خواهند داد. 
«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان بعد از انفجار امروز به نیروهای امنیتی و بیمارستان ها دستور داد تا فوری به درمان زخمی های این انفجار بپردازند. 

گفته می شود که سه تن از بانیان جنبش روشنائی به نام های «احمد بهزاد» و «جعفر مهدوی» دو تن از نمایندگان مجلس و «امید ذوالفقاری» فعال سیاسی در میان زخمی شدگان هستند. 
«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت افغانستان با انتشار پیامی، انفجار در میان جمعیت تظاهرکننده را به شدت محکوم کرد و از مسئولان امنیتی و نظامی خواست تا عاملان این حادثه هولناک و دلخراش را به سزای اعمال خود برسانند.
 
برچسب ها: کابل ، انفجار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار