مرحله نخست طرح توسعه کشاورزی خوزستان موسوم به طرح 800 هزار هکتاری مقام معظم رهبری آماده بهره برداری است

"> بهره برداری از مرحله نخست طرح مقام معظم رهبری

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷

مرحله نخست طرح توسعه کشاورزی خوزستان موسوم به طرح 800 هزار هکتاری مقام معظم رهبری آماده بهره برداری است

معاون اجرایی و قائم مقام مجری طرح احیای دشت های خوزستان و ایلام از آماده شدن گام نخست طرح توسعه كشاورزی خوزستان در قالب طرح سفر مقام معظم رهبری به استان خبر داد.

حسن علاقه بند به شوشان گفت: با بهره برداری از این طرح كه در قالب 17 پروژه تعریف شده 21 هزار و 50 هكتار از اراضی كشاورزی در مناطق مختلف خوزستان توسعه، نوسازی، تسطیح و تجهیز شده و در اختیار بهره برداران محلی قرارمی گیرد.

وی گفت: برای اجرای مرحله نخست این طرح زیربنایی و اشتغالزا 55 میلیارد و 340 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

علاقه بند افزود: با بهره برداری از مرحله نخست این طرح در هفته دولت، زمینه اشتغال مستقیم چهار هزار و 986 نفر و اشتغال غیرمستقیم پنج هزار و 300نفر فراهم شده است.

وی از تسریع اجرای این طرح بزرگ ملی با تخصیص 310 میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت: قرارداد توسعه ، تجهیز ، تسطیح و یكپارچه سازی اراضی استان خوزستان در سطح 200هزار هكتار با پیمانكاران منعقد شده است.

علاقه بند افزود: توسعه و تجهیز 200هزار هكتار از اراضی استان خوزستان و ایلام در یك طرح پنج ساله تعریف شده كه امید است در مدت یاد شده این طرح به طور كامل به بهره برداری برسد.

در جریان سفر مقام معظم رهبری در سال 1375 به استان خوزستان طرح 800هزار هكتاری معظم له مصوب شد ولی به دلایل مختلف از جمله تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز به تعویق افتاد.

موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهاد كشاورزی بنا دارد این طرح را در قالب 550هزار هكتار (كشت زمستانه و تابستانه كه مجموعا به 800هزار هكتار خواهد رسید) اجرایی كند كه در گام نخست توسعه و تجهیز 200هزار هكتار در استان های خوزستان و ایلام در طول یك برنامه پنج ساله گنجانده شده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار