شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
 حسین عبدالعزیزی

در دنیای امروز، جامعه‌ مطبوعات‌ می بایستی برای سیاسی‌ کردن‌ مردم‌ و ترویج‌ روح‌ سیاسی‌گری‌ و اهتمام‌ به‌ سیاست‌ در مردم‌، حرکت‌ کند. زیرا در یک‌ جامعه‌ سیاسی‌ آسیب‌پذیری‌ مردم‌ کمتر است‌. افزایش‌ قدرت‌ فهم‌، روشنگری، درک‌ سیاسی‌، تحلیل، شناخت‌ امواج‌، گرایش‌ها و انگیزه‌های‌ سیاسی‌ در مردم‌ لازمه‌ مقابله‌ با توطئه‌ها و ترفندهای‌ بنگاه های‌ بزرگ‌ خبری‌ است‌ و برای‌ این‌ منظور رسانه های دیداری و شنیداری از جمله صدا و سیما و مطبوعات‌ می بایست به‌ وظایف‌ خود به بهترین شکل عمل‌ کنند.

ناگفته نماند که مؤثرترین سلاح بین‏ المللی علیه دشمنان و مخالفان سلاح تبلیغات است که به وسیله ارتباطات رسانه‏ ای امکان پذیر است. امروزه تبلیغات رسانه ای قوی‏ترین سلاح به شمار می رود  که حتی از بمب اتم هم خطرناک‏تر است.

باید اذعان کرد که افکار عمومی می بایست توسط رسانه ها هدایت شود و چنانچه کسی غیر مسؤولانه و خدای ناکرده مغرضانه بخواهد این هدایت را در دست گیرد، به طور یقین خطا خواهد کرد.

همچنین باید تاکید شود که خبرنگاران و گزارشگران تمامی لحظات نابودشدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می کنند.

و البته باید تصریح کرد که دلیل ایجاد ترديد نسبت به آينده، مهمترین ترفند تبليغاتى دشمن است که بارها و بارها ما شاهد هستیم توسط شبکه های معاند داخلی و خارجی با پخش و تهیه انواع شایعات، اخبار و گزارش های کذب و بی اساس، ناامید کننده و غیر فرهنگی حتی ساخت سریال های جهت دار در گروه های هدف که بیشتر جوانان و نوجوانان هستند روز به روز در حال گسترش است. 

  همچنین باید اظهار کرد که وظایف خبرنگاران از نگاه رهبر معظم انقلاب این است که  قلم نقشی مهم در سعادت و شقاوت ملت ها ایفا می‏کند و اهل قلم، بیان و اندیشه تاثیری بسزا در پیشرفت ملت ها دارند و گاه  باعث عقب گرد و پس‏ماندن آن‏ها می شوند.

و باید اذعان  کرد که هر حادثه وقتی در چاردیواری سکوت، بی اعتنایی و غفلت قرار گیرد، خواهد مرد و فراموش خواهد شد و پایدار شدن حوادث بستگی دارد به این که مبلّغان و خبررسانانی امین، صادق و با انگیزه داشته باشند.

و نباید فراموش کرد که خبرنگار راه و یک شخصیت جریان‌ساز است که ریشه در تاریخ و جریان های تاریخ ساز بشری دارد و همواره زبانش گویای وجدان عمومی بشریت، بیانش روشنی بخش هر واقعیت و حقیقت بوده و نگاهش چون آفتاب روشنگر و هستی بخش در امر رسانه و خبرآفرینی است.

و در پایان باید تاکید کرد که به همین دلیل است که رسالتی خطیری بر دوش خبرنگاران و  اصحاب رسانه قرار دارد  که آنها را پیشقراولان عرصه حفظ ارکان نظام و مرزهای فرهنگی قرار داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار