شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
وی ادامه داد: برای اجرای پروژه ۶۵ مجتمع مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان را به صندوق توسعه روستایی پیشنهاد دادیم که ۶۴ میلیارد تومان آن را که برای جمعیت ۲۰۰ نفر است، تصویب کردند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: در سطح استان ۶۴ مجتمع روستایی برای تأمین آب شرب ۹۵۰ هزار نفر تعیین کرده ایم که متأسفانه منابع مالی محدود است.

به گزارش خبرنگار مهر، درویشعلی کریمی شامگاه چهارشنبه در جلسه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان که با حضور رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سطح خوزستان چهار هزار و ۱۵ روستا داریم که یک هزار و ۹۹۹ روستا بالای خانوار و دو هزار و ۱۶ روستا نیز زیر ۲۰ خانوار است.

وی افزود: یک هزار و ۸۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آب دارند و ۲۰۰ روستا نیز فاقد آب هستند. همچنین یک هزار و ۶۶ روستای زیر ۲۰ خانوار آب دارند و ۹۵۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز فاقد آب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از جمعیت خوزستان روستایی است، بیان کرد: این شرکت برای جمعیت مشترکینی بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفری ساکن در روستاهای استان خوزستان تأمین آب آشامیدنی می کند.

کریمی با اشاره به وجود ۷۶ تصفیه خانه در خوزستان یادآور شد: در این استان ۲۸۲ حلقه چاه، ۶۰ چشمه و دو قنات داریم. همچنین میزان تولید آب مصرفی استان ۷۳ میلیون مترمکعب است.

وی همچنین خبر داد: بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد از تجهیزات این شرکت به فرسودگی کامل رسیده و نیاز به تعمیرات دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان اضافه کرد: در طول یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه های کرخه، کارون و دز ۱۵۰ نقطه برداشت آب داریم.

کریمی عنوان کرد: ۱۲ هزار کیلومتر مجموع شبکه توزیع در روستاها و هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز خط انتقال داریم. در سطح خوزستان ۶۴ مجتمع روستایی برای تأمین آب شرب ۹۵۰ هزار نفر تعیین کرده ایم که متأسفانه منابع مالی محدود است.

وی ادامه داد: برای اجرای پروژه ۶۵ مجتمع مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان را به صندوق توسعه روستایی پیشنهاد دادیم که ۶۴ میلیارد تومان آن را که برای جمعیت ۲۰۰ نفر است، تصویب کردند.

کریمی تصریح کرد: خوزستان در دو مقطع زمانی دوم فروردین ماه سال گذشته و ۲۶ فروردین ماه امسال با سیل مواجه بود که در اولین سیل ۱۸۰ روستا در لالی و ۱۵۰ روستا در اندیکا خسارت سنگینی را متحمل شدند. همچنین در دومین سیل ۲۴ میلیارد تومان خسارت به مجموعه تأسیسات شبکه آب روستایی وارد شد و تاکنون ریالی برای جبران آن دریافت نکرده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: در سیل سال جاری ۵۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی روستاهای بخش شعیبیه زیرآب رفت و امروزه گلایه هایی از کیفیت آب دارند چون شبکه ها فرسوده شده و بعد از سیل فقط یک ترمیم موقت انجام دادیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار