شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران روز شنبه در جمع خبرنگاران توضیح داد: سامانه موشکی اس 300 را به طور کامل را تحویل گرفتیم که بخشی از آن از روسیه وارد کشور شده و بخش دیگری از آن نیز در حال بارگیری و انتقال به کشور است.
پس از 9 سال از امضای امضای قرارداد فروش سامانه موشکی اس 300 بین ایران و روسیه به گفته سردار دهقان این سامانه به صورت کامل تحویل ایران داده شد.

به گفته وزیر دفاع ایران قرارداد میان ایران و روسیه به صورت یک طرفه از سوی روس ها به بهانه قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل لغو شده بود و حالا بعد از برجام و مذاکرات میان حسن روحانی و پوتین، این سامانه موشکی تحویل ایران شد.

وزیر دفاع ایران اضافه کرد: در نخستین سفری که من پس از قبولی مسئولیتم در وزارت دفاع برای شرکت در همایشی به مسکو داشتم بحث اس 300 را مطرح کردیم که قرار شد وزیر دفاع روسیه این موضوع را دنبال کند که نهایتا در دومین کنفرانسی که شرکت کردیم اعلام موافقت رئیس جمهور روسیه برای اجرایی شدن قرارداد یادشده اعلام شد. به طور طبیعی یک بحثی را فقط طرف روسی ما مطرح می کرد که در کشور روسیه اگر رییس جمهور یک فرمانی را صادر کند این فرمان در قانون اساسی مطرح می شود و بعدا لغو آن مشکل است اما روس ها این تصمیم را گرفتند و تصمیم رییس جمهور قبلی را دال بر تحویل سامانه موشکی اس 300 ملغی اعلام کردند."

تحویل کامل سامانه موشکی اس 300 به ایران بعد از 9 سال 

برچسب ها: اس 300 ، سامانه موشکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار