اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷

کوی علوی، منطقه‌ای در جنوبی‌ترین نقطه غرب اهواز، واقع در جاده اهواز-خرمشهر بوده و بحراني‌ترين منطقه از نظر انشعاب غيرمجاز برق در سطح شهر اهواز به شمار مي‌آمد. براساس بررسي‌هاي صورت گرفته در سال‌هاي اخير 15 هزار و 357 انشعاب غيرقانوني برق از اين منطقه جمع‌آوری و بیش از 10 هزار انشعاب جدید به ساکنان آن واگذار شد.

خيابان شريعتي يك و 2 با هشت هزار و 242 انشعاب غيرمجاز، شيبان با 6 هزار و 882 انشعاب و قلعه چنعان با 5 هزار و 326 انشعاب غيرمجاز از ديگر مناطق آلوده به شمار مي‌آمدند كه در حال حاضر از وجود چنين معضلي پاك‌سازي شده‌اند.

در منطقه ملاشیه نیز حدود 4 هزار و 812 انشعاب غيرمجاز برق وجود داشت؛ به گفته ساکنان این منطقه قدمت شبكه برق غیرمجاز به 35 سال می‌رسد و استفاده از این نوع برق به عادتی براي مردم تبدیل شده است. ساکنان این منطقه عدم توانایی مالی در پرداخت بهای برق مصرفی و جرایم سال‌های گذشته ناشی از برق غیرمجاز را عامل گرایش به مصرف برق غیرقانونی عنوان کردند.

منبع آب نیز یکی دیگر از مناطق آلوده بوده است؛ در این منطقه 2 هزار و 537 انشعاب غیرمجاز وجود داشت که با اجرای طرح ساماندهی و اصلاح شبکه قبلی، بیش از 800 انشعاب قانونی به ساکنان واگذار شد.

در برخي مناطق اهواز علاوه بر جمع‌آوري انشعاب‌هاي غيرمجاز، شبكه برق نيز مورد ساماندهي قرار گرفت كه از آن‌ها مي‌توان به 56 منطقه اهواز شامل خيابان شريعتي يك و 2، منطقه زويه روبه‌روي كوي ملت، منطقه خبينه، كوي سياحي، كوي كارگران حميديه، شهرك رزمندگان، كوي مدرس، شهرك طالقاني(شيبان)، گلدشت اهواز، كريشان، كوي شهيد گندمكار، روستاي الهايي، منطقه قلعه چنعان، ميدان امام علي، كوي علوي و ملاشيه، شهرك شهيد بهشتي و منطقه الباجي اشاره كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار