شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
استاندار خراسان‌شمالی خواستار مداوا و درمان رایگان کودکان معتاد توسط دانشگاه علوم پزشکی استان شد و گفت: برای درمان افراد 6 تا 18 سال هر چه سریع تر کمیته‌های مربوطه تشکیل شود و راهکارهای لازم بکار گرفته شود. 
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی در پنجمین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در بحث درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای افراد زیر 18 سال باید برنامه ملی ارایه شود ضمن اینکه در خود استان نیز باید جدیت کامل در این امر وجود داشته باشد. 
 
وی افزود: حمایت‌های همه جانبه، تقویت فعالیت‌ها و تشکیل کمیته‌های مربوطه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از مهم‌ترین عوامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص معضل اعتیاد خواهد بود. 
 
صالحی ادامه داد: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترک اعتیاد از مجموعه استان و کشوری انتظارات متفاوتی داریم. در بخش کشوری، اعتبارات فرهنگی به ویژه در دستگاه‌های عمومی غیردولتی باید به سمت مبارزه با مواد مخدر سوق داده شود. در بخش استانی نیز شهرستان‌ها در امر برنامه ریزی جهت مبارزه با مواد مخدر تقسیم بندی شوند. 
 
وی خاطرنشان کرد: یک سری از اقدامات حمایتی، توسعه ای، اشتغال، پژوهشی و درمانی در امر مبارزه با مواد مخدر باید در چارچوب قانون انجام شود و یک سری از امور نیز فراتر از قانون اما نه خلاف قانون صورت گیرد. 
 
صالحی تصریح کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر باید در راستای برنامه‌های ملی، هدفگذاری داشته باشد و همچنین ادارات فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، صداوسیما و... نیز در فرهنگ سازی و ارایه آمار درست کمک کنند. 

برچسب ها: کودکان معتاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار