اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۴۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
پاسخ حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز به اولتیماتوم فرماندار
فرماندار در حالی شورای اسلامی شهر اهواز را به خاطر گروه بندی و دسته بندی در زمان انتخابات...
شوشان: پس از اولتیماتوم فرماندار اهواز به شورای شهر برای برگزاری انتخابات هیات رییسه و اظهاراتی مبنی بر دوری از اختلافات و دسته بندی ها ، حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز نسبت به این سخنان واکنش نشان داد و فرماندار را عامل اصلی تعطیلی جلسات شورای شهر قلمداد کرد.

به گزارش شوشان ، این عضو شورای شهر اهواز گفت:  فرماندار در حالی شورای اسلامی شهر اهواز را به خاطر گروه بندی و دسته بندی در زمان انتخابات هیات رییسه مورد عتاب و خطاب قرار می دهد که این امر در تمامی نهادهایی که محصول دموکراسی و مردم سالاری دینی هستند وجود دارد.

وی گفت:  فرماندار حتما یادشان است چند ماه پیش را که در مجلس نیز برای انتخاب هیات رییسه این طناب کشی ها و این کش و قوس ها و رایزنی ها بین دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب وجود داشته که هیچکس نیز آن را مخالف مصالح مردم ندانسته و یک امر طبیعی قلمداد می شود لذا این اختلاف نظر و اختلاف سلیقه خود بخود در انتخاب هییت رییسه موجب گروه بندی و دسته بندی می شود و امری مذموم و مخّل نظم و مانع انجام وظایف ذاتی شورا هم نمی باشد.

حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز در ادامه افزود: اگر منظور فرماندار تعطیلی جلسات عادی شورا در فاصله چهارشنبه گذشته که جلسه به علت نرسیدن به حد نصاب برگزار نشده تا بیست و سوم شهریور ماه (تاریخ برگزاری جلسه انتخاب هییت رییسه) می باشد باید گفت که باعث تعطیلی جلسات عادی شورا هم خود فرماندار می باشد که با تفسیر غلط قانون و به استناد نامه ی اداره کل امور شهری استانداری که آن هم خلاف قانون شوراها و آیین نامه اجرایی آن بوده ، دستور دادند که شورا تا انتخاب هییت رییسه حق برگزاری جلسات عادی را ندارد.

حسین حیدری گفت: این دستور در حالی ست که هیات رییسه فعلی تا زمان برگزاری جلسه انتخابات هییت رییسه جدید معتبر بود و می توانست جلسات عادی خود را برگزار نماید. ضمن اینکه حداقل تا تاریخ بیست و سوم شهریور که تاریخ انقضا دوره یک ساله هیات رییسه است معتبر و می توانست جلسات عادی و فوق العاده خود را برگزار نماید ولیکن فرماندار به اشتباه مانع اینکار شده است. هر چند که غیبت بعضی اعضاء در جلسه گذشته صحیح نبوده و آن عمل محکوم است ولی هیات ریسه فعلی که سال قبل برای مدت یک سال انتخاب شدند می توانست تا جلسه بعدی انتخابات هییت رییسه به جلسات عادی خود بپردازد ولی (به نقل از نایب رییس شورا ) فرماندار مانع آن و برگزاری جلسات را قانونی ندانسته که به خلاف قانون بودن این دستور در صدر اشاره شد .


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
comment
1
1
comment فرماندار ضعیف با این همه مشکلات اهواز چسپیده به شورا....
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
comment
2
1
comment حاج حسین حیدری دمت گرم گل گفتی ضمناً نامه ابلاغی اداره کل امور شهری و استانداری را مشخصه کی تهیه کرده ایشان خود در تخلفات ید طولایی دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار