اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان شد
آرمان امروز/  احسان اسقایی: چند هفته‌پیش بود که رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی‌، حزبی‌که در چند  سال گذشته حتی از برگزاری‌کنگره سالیانه خود نیز به دلایل مختلف از جمله نبود دبیرکل درجمع اعضای حزب عاجز مانده بود، اعلام کرد: شورای هماهنگی کمیته جمعی ازاحزاب اصلاح‌طلب را به منظور ساماندهی روند تشکیلاتی وهماهنگی میان احزاب اصلاح‌طلب تشکیل داده است. این خبر درست چند روز بعد ازانتشار خبری مبنی برتمدید ماموریت شورای عالی ازسوی رئیس دولت اصلاحات منتشرشد.

در آن جلسه نمایندگان برخی ازاحزاب اصلاح‌طلب حضور نداشتند وگویا به منظور اعتراض به روند تصمیم‌گیری درشورای عالی درآن جلسه حاضر نشدند. این احزاب بعد ازاعلام خبرتمدید ماموریت شورای عالی اصلاحات خبرتشکیل کمیته انتخابات  را منتشرکردند. در راس کمیته انتخابات حجت‌الاسلام منتجب‌نیا اعلام کرده بود که احزاب‌گوناگونی با تشکیل کمیته انتخابات همراه هستند؛ خبری که با واکنش برخی ازهمان احزاب مواجه شد و چند روز نگذشته از انتشار این خبر انجمن  اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و حزب اراده ملت و چند حزب تبری خود را ازجمع کمیته انتخابات اعلام کردند، ولی از قرار معلوم جزحزب مردمسالاری و شخص دبیرکل این حزب، حزب مطرح دیگری درجمع احزاب تشکیل‌دهنده کمیته انتخابات حضور ندارند. بعد از تبری این احزاب ازکمیته انتخابات جمعی ازاحزاب اصلاح‌طلب، شنیده شد که  محسن‌رهامی به عنوان رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب از سوی اعضای شورای هماهنگی انتخاب شده است.

 هیچگاه هماهنگ نبودند

 بعداز این که حزب اعتماد ملی تشکیل شد این حزب در اولین انتخابات و ازهمان ابتدای تشکیل نیز ساز ناهماهنگی را کوک کرد . در اولین انتخابات لیست جدایی، تنها به خاطر سه تا چهار عضو اختلاف از ائتلاف اصلاح‌طلبان داد؛ تصمیمی که هیچ گونه تاثیرگذاری درنتیجه انتخابات نداشت. از بدو تشکیل این حزب هماهنگی لازم درمیان اعضای آن نبوده، به طوری که حتی شنیده می‌شود  درشورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز اکثریت با تصمیم تشکیل کمیته انتخابات موافق نیستند.

  مستقلان غیرتاثیرگذار

 هرچند باید کوشید تمامی احزاب اصلاح‌طلب  را زیر پرچم شورای‌عالی اصلاحات جمع نمود، ولی نباید اصرار داشت برخی از احزاب کوچک غیر تاثیرگذار دربدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان نیز این حس  را درخود تقویت کنند که ائتلاف و رسیدن به لیستی واحد بدون در نظر گرفتن وزنه آنها غیرممکن است، بلکه شورای عالی موظف است به کار خود در سراسر کشور شتاب بخشیده و ضمن به وجود آوردن هماهنگی‌های لازم با برخی از اعضای این احزاب رایزنی کرده و آنها را به مردم معرفی کند. در این شکل همین افراد که این روز‌ها از دل این احزاب ساز جدایی  را  می‌نوازند نیز هماهنگ شده و در راستای اهداف شورای عالی گام بر خواهند داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار