شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
شهردار منطقه 7 اهواز خواستار تشکیل کمیته‌ای جهت حل مشکل اسناد مالکیت منازل مسکونی این منطقه شد و گفت: علی‌رغم گذشت 5 دهه از ساخت و سازها و پیگیری‌های مکرر اهالی، هنوز ساکنان واحدهای مسکونی اراضی عادی منطقه 7 موفق به دریافت سند مالکیت رسمی نشده‌اند.

 ارسلان شهنی در نشست با اهالی منطقه 7 اهواز که با هدف بررسی مشکلات این منطقه دوشنبه شب (22 شهریورماه) در مسجد حضرت ابوالفضل کوی رمضان برگزار شد، مساله فاضلاب را اساسی‌ترین مشکل این منطقه دانست و اظهار کرد:‌ این مشکل ناشی از عدم عملکرد یا عملکرد نامناسب شهرداری نیست بلکه به شرایط خاص و کمبود بودجه‌ها در طول سالیان اخیر باز می‌گردد.

وی افزود: اکنون مناطق کوی آل‌صافی،‌ منبع آب، کوی رمضان و بخشی از کوی شهید رجایی با مشکل فاضلاب مواجه هستند.

شهنی با اشاره به مشکل اسناد مالکیت در این مناطق مسکونی تصریح کرد:‌ در گذشته کاربری بخش عمده‌ای از اراضی منطقه 7 شهری اهواز، فضای سبز بوده است و بعدها در این اراضی، ساخت و ساز انجام شده و به همین علت، دارای سند عادی هستند. علی‌رغم گذشت 5 دهه از این ساخت و سازها و پیگیری‌های مکرر اهالی، هنوز ساکنان واحدهای مسکونی این اراضی موفق به دریافت سند مالکیت رسمی نشده‌اند.

شهردار منطقه 7 اهواز حل مشکل اسناد مالکیت واحدهای مسکونی این منطقه را مستلزم تشکیل یک کمیته خاص متشکل از اداره‌کل ثبت اسناد و املاک، اداره‌کل راه و شهرسازی و شهرداری دانست و اظهار کرد: ‌در منطقه 7 زمین برای کاربری‌های خدماتی جهت ارائه خدمات وجود ندارد و سرانه فضای سبز و به ویژه سرانه‌های بهداشتی و آموزشی به نسبت جمعیت این منطقه اغلب پایین است.

وی ادامه داد: در این شرایط، خواستاریم که اراضی کوچک اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان در منطقه 7 اهواز جهت احداث مراکز بهداشت در اختیار شهرداری قرار گیرد.

شهنی با اشاره به نام امن بودن و غیراستاندارد بودن واحدهای مسکونی مشرف برکوه‌های و تپه‌ها در منطقه منبع آب و بخشی از مناطق کوی رمضان،‌ حصیرآباد، 20 متری شهرداری و کوی آل‌صافی عنوان کرد: لازم است ‌در این مناطق همسایه، دیواره‌هایی جهت تثبیت تپه‌ها و ممانعت از ریزش تپه‌ها و کوه‌ها بر منازل مسکونی و معابر و به حداقل رساندن خسارات وارده احتمالی احداث شوند که در این زمینه 15 طرح آماده و به استانداری خوزستان ارائه شده است.

وی با بیان این‌که اغلب محله‌های منطقه 7 اهواز دارای آب شرب ساعتی هستند، گفت:‌ در برخی فصول به علت ایرادات موجود در شبکه، آب شرب مردم این محله‌ها هر چند روز یک‌بار باز می‌شود.

شهردار منطقه 7 اهواز اظهار کرد:‌ اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی پس از بارش‌ها در مناطق کوی رمضان، منبع آب،‌ حصیرآباد، طالقانی، چهارصد دستگاه، سلطان‌منش و زیتون کارگری که در این منطقه شهری قرار دارند، به کمک استانداری و شرکت‌ ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیاز دارد.

وی افزود: ایجاد تفرجگاه کوهستانی در منطقه 7 با توجه به جمعیت 160 هزار نفری منطقه و راه‌اندازی و نصب یک ریزشبکه جهت آبیاری فضای سبز با آب خام و نه با آب شرب از دیگر نیازهای این منطقه است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار