شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
مدیر آموزش‌ و‌ پرورش گتوند:
مدیر آموزش‌ و‌ پرورش گتوند با بیان این‌که حدود 100 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی مدارس و اجرای پروژه مهر تأمین شده است، گفت: امسال 44 کلاس بدون معلم هستند که این کمبود با به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس جبران می‌شود.
 
یوسف علیدادی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید، با اشاره به فعالیت ستاد پروژه مهر از اول تیرماه تا هفته پایانی شهریور اظهار کرد: در حال حاضر ستاد آموزشگاه‌ها به‌طور همزمان با طرح هجرت برای بهسازی آموزشگاه‌ها در حال فعالیت هستند.
 
وی افزود: در مجموع 11 آموزشگاه نیاز به بازسازی و بهسازی دارند که عملیات عمرانی 2 آموزشگاه به‌طور کامل انجام شده و 2 مدرسه دیگر نیز که مشکل سرویس بهداشتی داشتند، سرویس بهداشتی جدید برای آن‌ها در حال ساخت است و با آغاز سال تحصیلی جدید آماده خواهد شد.
 
مدیر آموزش‌وپرورش گتوند تصریح کرد: حدود چهار آموزشگاه نیز وجود دارد که به‌منظور رعایت مسائل بهداشتی  تفکیک و جداسازی آبخوری‌ها از سرویس بهداشتی انجام شده و در مراحل پایانی است.
 
علیدادی ادامه داد: حدود 30 آموزشگاه نیز طرح حیاط پویا را اجرا کردند که در قالب آن خط‌کشی‌های حیاط مدرسه با طرح‌هایی مانند ماروپله و لی‌لی و ... انجام می‌شود؛ اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شد و امسال گسترش پیدا کرده است.
 
وی در خصوص وضعیت نیروی آموزشی این شهرستان، گفت: در سال تحصیلی جدید هفت نفر از معلمان به دیگر مناطق منتقل شدند؛ همچنین 11 نیروی جدید استخدام شده است. امسال در مقطع ابتدایی 6 نفر نیز بازنشسته شدند و در مجموع 44 کلاس نیاز به معلم دارند که این کمبود با به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس جبران می‌شود.
 
مدیر آموزش‌وپرورش گتوند با بیان این‌که اقداماتی برای بهره‌برداری از 2 مدرسه جدید در حال انجام است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که این مدارس در پایان سال به بهره‌برداری برسند. امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول نسبت به سال گذشته افزایش و در پایه دوم کاهش داشته است و تاکنون 80 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند.
 
علیدادی در خصوص میزان اعتبار تخصیص‌یافته برای بهسازی مدارس این شهرستان در پروژه مهر، بیان کرد: امسال نزدیک به 100 میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه مهر شهرستان جمع‌آوری شد و تخصیص پیدا کرد که 60 میلیون تومان از محل منابع استانداری بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین 30 میلیون اعتبار با همکاری آموزش‌و‌پرورش و بسیج سوادآموزی شهرستان برای بازسازی سرویس‌های بهداشتی و ایزوگام چهار مدرسه تأمین شد که 43 میلیون تومان آن تا پایان سال تحصیلی جدید صرف انشعابات جدید آب و برق مدارس می‌شود.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار